SÅ VAR DET HELG

Categories Hverdag

Nå er det endelig helg! Etter en lang og fin uke kan jeg nyte noen fridager og bare kose meg. Våknet opp i dag tidlig til et tåkete skylag i luften. Kunne nyte en litt roligere morgen med en kopp varm kakao og noe godt å spise før jeg måtte komme meg avgårde til skolen. Litt rart å starte dagen på skolebenken, for sist fredag måtte jeg bli hjemme fordi formen ikke var på topp. Og da følte at jeg gikk glipp av noe – og jeg hater og ikke kunne få med meg noe. Men i dag ble det et godt stykke arbeid på skolebenken, samt mye undervisning fra læreren. 

Etter en vel gjennomført dag fortsatte jeg jobben da jeg kom hjem. Jeg har enda en liten uke igjen på meg til oppgaven skal leveres, og jeg er snart ferdig. Men siden dagene bare flyr avgårde i full fart ble det litt skriving i ettermiddag. Men det ble bare en liten studiestund i dag. Plutselig fikk jeg en telefon fra min farmor. Hun fortalte at buksen min var ferdig. Jeg leverte nemlig en bukse til henne for å høre om hun kunne legge den opp. Og så klart kunne hun hjelpe meg. Så da ble det en tur til farmor og farfar en liten tur.

Så kom kvelden snikende på seg i en full fart. På planen hadde jeg ingen planer. Rett og slett bare sløving en fredagskveld. Men det ble mer enn det. Lillesøster har stelt og dullet med meg i kveld. Ble en ny runde hvor hun sminket meg, og jeg nyter hvert sekund hvor jeg kan ligge og gjøre ingenting, og hun ordner og styrer. Det verste med sminking er at det tar lang tid – hvis man skal gjøre det skikkelig. Om morgen før jobb og skole blir det rask sminkestell, og ikke så grundig som det lillesøster pleier å gjøre på meg noen ganger. Men fint blir det, selv om søsters sminking på meg er litt uvant. 
Håper dagen og uken har vært fin, og ønsker dere en kjempeflott helg!

1 kommentar

1 thought on “SÅ VAR DET HELG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *