HJEMMEKONTOR I SNØVÆRET

Categories Hverdag


 

Utenfor mitt arbeidsvindu laver snøen ned. Store luftige flak som legger seg som et tykt teppe på bakken. For min del kunne denne snøen vært unngått. Hadde ikke trengt mer enn det lille som var. For barns del er det veldig spennende med snø. Av det lille som er kommet har allerede rompebrettene blitt testet ut, små snøengler blitt laget i snøen – ja, til og med blitt tatt en, to eller flere smaksprøver av. Barn er i grunn veldig spennende. Prøve og gå innenfor deres barnekropper, å prøve og finne ut hva de små tenker. Det er ikke bestandig så lett. Jeg syns det er litt plundrete. Men veldig interessant å tenke på!

 


 

Men i dag har jeg rigget meg til selvstudering på eget hjemmekontor. Eller, hjemmekontor kan jeg ikke akkurat kalle det. En ordentlig arbeidsplass har jeg ikke her hjemme. Men den lille plassen jeg har rigget opp får duge til studering. Den store og flotte arbeidsbenken jeg før hadde har gått på dynga for lengst – flere år siden faktisk. For ikke visste jeg at jeg skulle bli student igjen etter at jeg sluttet på skolen.

Jeg har sjonglert litt med to oppgaver, siden jeg tar to fag. Den ene ble jeg heldigvis ferdig med i jula, og så har jeg selvfølgelig lagt den vanskeligste oppgaven bak meg. Nemlig å skrive planleggingsskjemaer. Det var ikke så lett som jeg trodde. Men nå tror jeg også at jeg vrir tankene mine litt for langt som gjør at det blir vanskeligere enn det egentlig er. Men når man ikke har laget slike planer tidligere, skal det ikke være lett i starten. Det trengs øving. Masse skrivetrening for å få til slike planer. 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *