BASSELUSKER I KROPPEN

Categories Hverdag

Jeg begynner nå allerede å bli fryktelig lei. Lei av små, rare, stygge og uvelkomne gjester som har tatt tak i kroppen min. Det startet da jeg skulle legge meg i går kveld. Hadde lagt meg godt til rette. Lagt hodet på puten og dratt dynen godt over meg. Gledet meg til å få en god natt søvn, men det skulle visst ikke bli like lett å sovne denne kvelden. Jeg hadde et problem.

Klokken ringte i dag også. Like tidlig og til samme tid. Ringte for å minne meg på at jeg måtte komme meg opp. Men hadde jeg lyst? Det var nå sånn at nesen hadde blitt et problem. Et større problem enn vanlig. Den hadde fått besøk av de uvelkomne gjestene sine. Det var en del liv, for den trakk ikke inn like mye frisk luft som vanlig. Det var blitt tett. Og er det noe som irriterer og plager deg, ja, da er det tett nese. Gå rundt og snufse fordi nesen din renner. Hvor ille er ikke bare det?!

Utenom mitt lille problem for dagen, ble det jobb for det. Den beste medisinen for tett nese er å være ute i kald luft. Mange minusgrader var det i dag også, så uteleken ble ikke like lang. Når barn begynner å få røde kalde kinn, ja da er det på tide å komme seg inn i varmen igjen. Men litt lek og kos ble det likevel på den korte tiden. Og jeg hadde det ganske moro selv. I dag også. Denne snøen gir virkelig mange muligheter. Ble litt barn igjen i dag også. Fikk med meg en liten gjeng på graving. En stor snøhaug var foran øynene våres, og der sto vi med spadene. Alle mann alle var med, og vi ble enig om at vi skulle grave oss ned til Kina. Kanskje vi fant noen skatter der? Uansett er lek med barna veldig hyggelig, spesielt når vi kan fantasere litt og lage små historier!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *