ENDELIG HELG

Categories Hverdag

Syns ikke det er mange dagene siden vi nettopp hadde fri, og nå er helgen her igjen.

mitt hodet hadde vi akkurat startet uken. Og da klokken ringte for å få meg opp av senga i går morges var det da jeg ble litt forvirret. Det var relativt tidlig og tiden viste ikke mer enn 06:30. Deilig, tenkte jeg. En halvtimes tid til kunne jeg ligge og dra meg i sengen. Men så smalt det. Det var torsdag!

Da øynene mine blingset opp var jeg innstilt på at det var tirsdag, og skoledag. Ble virkelig glad for at jeg fant ut med en gang at dette ikke stemte. Opp og hoppe, ut av senga. Få på seg noen klær og finne seg noe mat. Unnagjøre morgenstellet før jeg kunne legge meg ned på senga igjen for å roe ned litt før jeg måtte komme meg avgårde. 

Den følelsen er ikke alltid grei. Men de gangene det har skjedd har det alltid gått bra. Men i dag var det ikke en slik dag. Etter å ha vært igjennom behovene jeg trenger om morgen var det å legge seg tilbake og bare kose seg den siste tiden før en måtte ut av huset. Og jeg liker de dagene hvor jeg er på skolen. Da kan jeg alltid starte dagen med litt interessante programmer – som 24 timer på sykehuset

Jeg virkelig elsker slike programmer. Det virkelige livet der ute i verden. Hvor ille det kan være, samtidig hvor flinke og dyktige og fantastiske mennesker vi har i dette samfunnet. Og siden jeg har nevnt at dette er et program jeg liker, må jeg fortelle at andre programmer som NattpatruljenOsloS, På liv og død og annet lignende er noe jeg koser meg med. Det er ekstremt spennende!

Men nå er det endelig helg. En sliten student som har kommet seg hjem etter en ganske så slitsom dag på skolen. Eller slitsomt var det ikke akkurat. Var mer tungt og negativt men likevel ekstremt viktige temaer. Vi har gått igjennom masse stoff som omhandler omsorgssvikt, vold, seksuelle overgrep, identitet og selvfølelse. Og akkurat dette er noe som er viktig å jobbe med!

Planen er å jobbe en del med oppgaven som jeg har gående. Den skal leveres om noen uker, og jeg har bare masse notater og tanker som må bygges videre på den lille teksten jeg har fått ned på papiret. Mine notater og tanker sier så mye om oppgaven til barneskolegruppen – som denne oppgaven handler om, og så blir det å få til en helhet med å plotte disse punktene inn. Det skal ikke være så lett. Alt er oppi hodet, men sperrene ligger litt i hendene hvor det ikke kommer helt igjennom. Og jeg liker virkelig ikke planskriving, men denne aldersgruppen må skrives om.
Ønsker dere en fin dag videre, og riktig god helg!

 



Har dere noen helgeplaner?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *