SLUTTEN PÅ ARBEIDSUKEN

Categories Hverdag


 

Så var vi her igjen da. Det er slutten på arbeidsuken, og det neste som står på planen er helg. Uken generelt har vært helt super, og ikke minst flydd rett forbi. Dagen startet med en varm dusj for kanskje å få litt ekstra liv i meg. Men så ikke ut som dette hjalp så veldig mye. Med stell og alt som var gjort klart til en ny dag, la jeg meg til å slappe av før jeg kom meg på skolen. Ville forsåvidt ikke dit i dag.

Men hva skjedde egentlig på skolen? Det ble selvfølgelig mye jobbing. Bare skriving på denne eksamensoppgaven om Lasse som går på SFO. Jeg hadde egentlig håpet at det skulle bli en skoledag med ren undervisning. Sitte og høre på læreren fortelle om alt mulig sånn at jeg kunne sitte og notere i bakgrunnen. Men nei, det ble ikke en sånn dag. Litt veiledning ble det da, med gode ord på at jeg var på riktig vei. Kanskje ikke like flink på inndeling, men det kan justeres på.

På skolen ble det fem hele timer med denne skrivingen. Taste seg frem ord og setninger på tastaturet, og danne seg et større bilde på oppgaven. Egentlig kjenner jeg at kvalmen stiger frem bare ved tanken på den. Er så lei. Har ikke jobbet med noen av oppgavene hjemme den siste uken en gang. Prøveeksamen er bare om et par tre uker, og tre uker etter der er vi kommet til eksamen allerede!

Det er vel ikke lenger noen tvil om at jeg gleder meg vilt til å bli ferdig med skolen. Egentlig skulle jeg ønske det “daffemoduset” kom i starten av skoleåret, og at jeg heller kunne få skikkelig arbeidslyst og virkelig klare det nå på slutten. Sånn som det var på starten av skoleåret. Men det er bare å stå på i noen uker til, helt til “helvete” er forbi. Samtidig skulle jeg ønske det var like lett å dra med seg praksisen inn i teorien, som det er å ta med seg teorien inn i praksisen.

Men nå er det helg og den skal brukes til å lade noen batterier for å være klar for en ny uke fullt med sprell og fantestreker. Ønsker dere alle en riktig god helg!

2 kommentarer

2 thoughts on “SLUTTEN PÅ ARBEIDSUKEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *