PÅ VEI TIL NYTT YRKE?

Categories Hverdag

Hvor skal jeg egentlig starte? Det hele startet med at jeg plutselig våknet rett før åtte. Åtte? Og på en lørdag hvor jeg har fri. Jeg hadde lagt planer for denne dagen i går, og skulle startet på maleprosjektet mitt. Kanskje det var dette jeg gledet meg til. Jeg var klar for å komme i gang med å få fatt på malekosten. 

Både pensel og malerulle har fått skikkelig gjennomgå. Blitt klattet inn med maling og rullet utover veggene mine. Stort sett er jeg sånn at når jeg først har satt i gang, da skal jeg jammen ikke gi meg så lett. Så klokken ti i formiddag var jeg i full gang. Jeg hadde satt meg et mål om at jeg skulle bli ferdig på kun én dag. Tenk så deilig det hadde vært og fått det unna!


 

Armene gikk for harde livet. Penselstrøk rundet alle rammer, flater, kriker og kroker. Ikke at det er så mye av akkurat de to siste på et firkantet rom. Jeg var kun fokusert på å male. Male, male og bare male. Og rulla gikk over de store fine flatene og dekket alle veggene. Etter fem sammenhengende timer med et godt samspill mellom malekosten og meg, tok jeg en real stor pause. 

Jeg måtte komme meg litt ut, og siden mamma hadde noen ting hun skulle gjøre i byen, hang jeg meg på. Tok meg en shoppingrunde og kom ikke denne gangen tomhendt hjem. Tok meg en storhandel og i handleposen ble det litt klær og andre småting. Ikke fryktelig mange mennesker å se i byen i dag heller syns jeg.
 


 

Hjemme igjen var det å skifte til maleklær og komme tilbake i arbeid. Det gjenstod én vegg igjen, og jammen ble jeg ferdig med den nå i kveld. Nå kan malesakene pakkes bort, og om noen dagen kan stikkontakter monteres opp igjen og møblene settes tilbake der de skal være. Akkurat nå står alt litt ut fra veggene og senga står midt i rommet.

Etter å ha tatt denne store jobben med å male rommet, er jeg helt sikker på at jeg ikke skal gå veien mot maleryrket. Jeg syns det er morsomt å male, og ble overrasket over at det ikke var så kjedelig som jeg så for meg før jeg startet. Men jeg får nok holde meg til å jobbe med de flotte barna. Resten av kvelden blir det bare å slappe av etter jobben som er blitt gjort, og ingen flere planer står på listen. Ønsker dere en fin kveld videre!
 

Og slik har det sett ut – helt kaos!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *