LEK OG SPRÅKSTIMULERING

Categories Hverdag

Jeg kan kjenne et lite press. Føler at det er mye jeg må gjøre. Og alt dette på en tid som bare flyr fra meg. Nå i kveld skal jeg kun ha fokus på oppgaven. Har både en og to oppgaver som må gjøres, men akkurat nå må jeg prioritere barne- og ungdom. Er glad det bare er eksamen i dette faget, og ikke i helse og oppvekst i tillegg. 

De store og tunge bøkene er tatt frem og oppgaven er tatt opp. Og godt er det at jeg ble en del klokere og fikk tankene mer på riktig retning. Hva skulle jeg gjort uten kloke og flinke kolleger som får meg til å forstå bedre om hvordan jeg skal skrive? De er gode som gull og sitter med mye mer erfaring som jeg kan plukke opp å ta med meg videre. 

Oppgaven er nå om barnehage hvor jeg skal skrive om hva som kan gjøres for å utvikle og stimulere språket. Dette er veldig spennende, og jeg har mange tanker. Og som tidligere er det ikke alltid like lett å få disse tankene ned på papiret, samtidig å danne en forståelig tekst med ulike faguttrykk. Men etter den praten og veiledningen jeg fikk i dag, skal jeg nå plotte inn det vi snakket om og de tankene jeg fikk, før det ramler ut igjen. 

Lek og språkstimulering er viktig, men det er ikke alltid vi selv legger merke til at vi jobber med dette sammen med barna – eller tenker over det. Her har jeg i hvert fall mye mer å lære, og jeg er glad vi aldri blir utlært! Nå skal det jobbes.
 

3 kommentarer

3 thoughts on “LEK OG SPRÅKSTIMULERING

  1. Sikkert interessant å lære mer om lek og språkstimulering, når en skal bli førskolelærer f.eks. Så fint at dine arbeidskolleger er de viktigste støttespillerne i oppgaveskrivinga. Slik er det jo, viktig å være ute i praksis, få jobbe. En lærer absolutt mest fra de som har holdt på med det ei stund. Lykke til videre med besvarelsen og jobben med de små!

  2. Jeg føler med deg når det kommer til skolepresset, Tar videre utdanning i år, travelt og intenst. Er vel eksamens tid for deg og nå da?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *