ROSA NATT

Categories Hverdag

En sjelden gang kan det ha seg sånn at jeg drar litt i mine egne grenser. For også jeg har grenser som jeg stort sett holder meg innenfor. Gårsdagen gikk jo til litt farting og en del hagejobbing. Og når kvelden kom da var jeg nokså sliten. Men var jeg sliten nok? Klokken ble både ti og elleve på kvelden – ja, også tolv. Og der satt jeg. Lys våken.

Jeg hadde ingen planer om å legge meg med det første, for jeg var jo ikke trøtt. Hvorfor skulle jeg da legge meg til å sove? Til vanlig hadde jeg lagt meg på denne tiden av døgnet når jeg har fri. Da runder jeg av og avslutter alt jeg holder på med rundt ved midnatt. Men i natt var det ikke sjans. Jeg klarte ikke å sove, og dermed fløy tiden. 

Så, i natt kom jeg meg ikke i seng før nærmere… Klokken ble vel to i natt. Men så lenge dette skjer såpass sjelden er det greit. Jeg kom meg inn i drømmeland til slutt, og det er det viktigste. Jeg klarer meg ikke en hel natt uten søvn heller. Men mye søvn fikk jeg ikke. For kvart over fire i natt spratt øynene opp. Det var en annen temperatur på denne natten enn det pleier.

Det var ikke stille og rolig utenfor. Det var bråk, kanskje mer bestemt en liten fest. For da jeg tittet ut av vinduet kunne jeg se noen små lys som blinket, og ikke så lenge etterpå kom det smell. Uværet hadde kommet, og dette været hadde både vekket tvillingene og meg. De sov nemlig ute i teltet, men søkte ly inne da det begynte å buldre og brake.

Så, i natt ble det til at jeg ble underholdt av det snodige været. Ja, jeg fikk til og med meg den fine himmelen i en rosa natt. Himmelen var så flott i akkurat da. Synd jeg bare ikke fikk med meg mer tid med den. Da jeg så hva som befant seg på himmelen i natt måtte jeg faktisk ta frem speilrefleksen og knipse litt. Og for en flaks jeg hadde. For like etterpå var den fantastiske himmelen borte. Sånn så det altså ut 04:15 i natt.

 

6 kommentarer

6 thoughts on “ROSA NATT

  1. Så nydelig det var!
    Det er så kjedelig når man ikke får sove og bare ligger der! Jeg pleier å sovne til en serie som jeg har sett før så jeg slipper å følge med 😀 Uten den så ligger jeg våken til 5-6 om morningen <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *