DE NYE NEGLENE

Categories Hverdag


 

Selv har jeg stort sett aldri vært fornøyd med mine egne negler. Kanskje en sjelden gang jeg har likt dem en liten smule, men bortsett fra det har de stort sett irritert meg.

Flisete negler som revner litt i neglgropen, og i verste fall fliser seg så mye at de til slutt brekker. Og ikke er jeg flink til å la fingertuppene være heller. Jeg kan ofte sitte i helt mine egne tanker, om jeg så skulle kjede meg eller ei, å pelle i kantene på neglene. Og da er det som oftest gjort – lengden på neglene krymper.

I lang tid, ja så lenge som det siste året, har jeg vært avhengig av å ha på neglelakk. Uten det har tuppene bare sett flisete og stygge ut, og de er langt i fra sterke når de er “nakne”. Så de har knekt en del. Men nå har jeg endelig fått gjort noe med det.

Da jeg var i Oslo var jeg vel egentlig på utkikk etter noe jeg hadde tenkt meg ut. Løsnegler blant annet – som kom litt ut fra løse luften der og da når jeg hadde havnet blant alle butikkene på kjøpesenteret. Som oftest syns jeg det er vanskelig å vite hva jeg selv ønsker meg når andre spør. Eller at når en bare kikker eller ikke har penger, da finner man som oftest mye en ville hatt. Og omvendt – når en er ute etter noe eller har mulighet til å shoppe, så finner man ingenting.

Store shoppingen ble det i hvert fall ikke denne helgen. Men negler, det ble det. Flere varianter også, bare sånn for sikkerhets skyld. Jeg har alltid ønsket meg lange og fine negler, men ikke gjort noe med det fordi jeg har følt at det ikke har passet så godt inn i den jobben jeg har. Av erfaring husker jeg godt at neglene knakk veldig fort på jobben. Men etter å ha gått med neglelakk konstant, syns jeg neglene har holdt seg bedre, enn det er å gå uten.

Å jobbe i barnehage har jeg unngått og hatt lange negler, fordi jeg vet at de bare kommer til å knekke uansett. Men nå har jeg gjort et forsøk på å pynte meg litt ekstra, for å slippe og se på de stygge neglene som jeg egentlig har. Nå gjelder det bare å se hvor lenge de sitter, og hvor lenge jeg kan føle meg litt ekstra fin med de nye neglene.
 


 

24 kommentarer

24 thoughts on “DE NYE NEGLENE

  1. Camilla: Tusen takk 🙂 Akkurat passe lengde syns jeg også at dem var. Hadde de vært lengre, hadde nok greptaket vært litt plundrete for min del.

  2. Kjipt å så flisete negler da, spesielt når man er i barnehage og neglene egentlig bare blir ødelagt med en gang – kjenner til det! De du hadde nå var ihvertfall veldig fine, så får vi håpe det holder <3

  3. Vilde: Tusen takk 🙂 Hadde et håp om jeg for en gang skyld kunne ha fine negler når jeg satt på disse i helgen. Men allerede nå har en begynt å løsnet. Så får vi se når den detter av, og hvor lenge de andre holder.

  4. Super fine negler du fikk på det var veldig pent altså 🙂 har du noen tips som gjør at det ikke knekker så lett , jeg prøver og spare å file det så ofte jeg kan men når det er litt lengde på dem knekker det bare:) blir veldig glad om du har noen tips 🙂

  5. viviann: Hei Viviann 🙂
    Skulle gjerne ønske at jeg hadde noen tips å gi deg om negler, men for å være ærlig så har jeg ingen. Mine negler kan knekke veldig fort, fordi de er så tynne og deretter fliser seg. Derfor går jeg hele tiden med neglelakk for å ikke se de fæle og flisete neglene. Selv syns jeg de holder seg litt bedre når jeg har lakkert de med en farge 🙂 Det er nok det beste tipset jeg kan komme med – ha neglelakk på neglene hele tiden.

  6. Oi, så utrolig fine de var! 🙂 hvilken butikk og pris var det på dem? Har de holdt seg gjennom dusj og hårvask? Klarer aldri å spare lange negler selv, men hadde vært gøy å ha til neste selskap! 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *