GODT OG FRISK HALM

Categories Hverdag


 

Siste dagen av uken er her igjen. Uansett hvor mye jeg vet hvor fort disse to fridagene går, har jeg likevel ikke klart å planlegge bedre. Ikke at jeg hadde lagt noen spesielle planer for denne helgen. Forrige helg var den store gatefesten, så kanskje det var litt ekstra deilig med en stille og rolig helg som det har vært nå.

Jeg har også hatt et lite gjøremål over meg, som jeg aldri har fått klart å gjøre. Det lille dyret mitt bor jo ute dag og natt hele året. Ute i sitt store bur. Faktisk i flere uker har jeg tenkt på å få tatt et skikkelig tak i den stakkar karens lille bolig. Det skjer oftere at små rengjøringer blir gjort, men å bytte ut alt av spon og høy på en gang skjer nok sjeldnere.

Høsten begynner å komme mer og mer utover nå, og i dag var ingen unntak. Litt grått og trist ute i luften, og jammen kom det ikke regn også. Store nedbørsmengder er det ikke – ikke enda i hvert fall, men likevel valgte jeg å kle på meg regnfrakken og komme meg ut for å gjøre jobben min. Godt er det å få unnagjort de større jobbene, og nå er det en stund til det neste store taket. 

Med helt nytt og fersk underlag i hele buret var det en glad og hoppende kanin som glødet med sine store øyne. Er ikke så mye som skal gjøres for å glede de små, og det gjelder både barn og dyr. Så nå som dagens store gjøremål er ferdig, kan jeg nyte resten av helgen. Og kanskje jeg skal pleie meg litt selv før en ny uke med arbeid venter.
 

Hvor er blitt av “gulvet” mitt, Pernille?
 

Det er jo helt tomt her.
 

Nei, det skal jo ikke ligge i trillebåra.
 

Kom igjen a’, legg det tilbake. Hva skal jeg nå gå rundt og sove på fremover?
 

Oi, men så snill du er, Pernille! Her skal jeg klare og bo fremover. Det er jo som å ha et ordentlig rent gulv, også lukter det så godt og frisk av halmet ♥

18 kommentarer

18 thoughts on “GODT OG FRISK HALM

  1. Åhh så søt den var! Jeg har selv kaninene mine ute året rundt, vi setter dem inn i uthus på de mest kaldeste vinterne bare:) Kaniner bør få være ute i frisk luft!

  2. Celine Lørdahl: Kaniner er utrolig søte. Og når de får være ute året rundt klarer de også å bygge opp pelsen sin til de ulike årstidene.

  3. ååå så utrolig nusselig! Har en kanin selv også, og de er så søte <3har min ute om sommeren, og ute i garasjen hvor det er mer ly,om vinteren

  4. Kjempesøt liten kanin! Ikke for å klage, men du burde absolutt ikke ha han ute alene uten en kaninkompis, det blir veldig ensomt :/ Hvis du ikke er medlem allerede vil jeg anbefale deg å melde deg inn i Den store kaninbok grupppen på facebook, der kan du lese mere om hvorfor kaninen burde ha en venn <3

  5. Ariel Charlotte: Tusen takk 🙂 Jeg vet at kaniner helst burde ha en kompis i sin høyre hånd. Han hadde en bror ved sin side, før han ble syk og gikk bort. Og de tidligere kaninene jeg har hatt har klart seg alene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *