RETTEN FALT I SMAK HOS MEG

Categories Hverdag


 

Hvem skulle tro at retten falt i smak? Og hvem skulle tro at den var så god?

Det er som å komme ut i skogen blant dyrelyder, susen fra tretoppene og den friske vinden som blafrer igjennom håret. Du kan strekke nesen i sky samtidig som du legger merke til lukten. Det minner deg om de turene du har hatt som liten, da du selv var ute i skogen med familien for å plukke sopp. Du så spesielt etter piggsopp og kantarell.

De som kjenner pappa vet at han er veldig flink til å lage mat. Selv er han ingen utdannet kokk, men er en reser på kjøkkenet ettersom han liker å holde på i grytene og stekepannene. Alt pappa lager faller i smak, og det er lite jeg ikke spiser for å si det sånn. 

For ikke så lenge siden laget han en suppe som fikk meg på tankene til de turene vi som familie var i skogen da jeg var yngre. Jeg likte meg alltid blant trærne og steinene, spesielt når jeg fikk klatre i de flotteste klatretrærne. Jeg kunne lete etter dyr og småkryp under stubbene og mosen, samtidig som jeg likte og jakte på sopp.

Soppsuppe er noe av det beste jeg vet. Spesielt den som pappa lager. Jeg har smakt soppsuppe i pose fra Toro også. Men den er langt i fra like god som den vi lager selv. Retten falt i smak hos meg, og at den skulle være så god hadde jeg ikke trodd – før jeg fikk smakt den!
 

4 kommentarer

4 thoughts on “RETTEN FALT I SMAK HOS MEG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *