TROR DU JEG FANT DET JEG SKULLE HA?

Categories Hverdag

Da jeg kom hjem fra jobben i går slang jeg meg over skurebøtta. Jeg fikk kanskje denne vaskeånden over meg, som tok tak i arbeidet og plutselig var det rent. Deilig var det å være tidlig ferdig med vaskingen, sånn at kvelden kunne brukes til å gjøre alt annet. Egentlig har jeg lagt vaskejobben min til lørdager, så i dag har jeg rett og slett sluppet å ta tak i skurefillene for å få et nyvasket hjem.

I dag har det også skjedd noe helt uvanlig som ikke er meg. Jeg har i hvert fall ikke vært sånn på..? Gud vet hvor lenge. Alltid i helgene pleier jeg å være delvis tidlig oppe. Jeg våkner et sted mellom ni og ti og starter dagen da. Men når jeg tittet på klokken da øynene spratt opp, visste jeg ikke helt hva jeg skulle tro. 

Jeg så opp på veggen der klokken min hang. Så jeg feil, eller stemte denne klokken? Jeg så på de to andre digitale klokkene jeg hadde. De viste akkurat det samme. Elleve? 

Egentlig kan jeg vel forstå hvorfor jeg sto opp litt senere enn vanlig. Det hadde seg nemlig sånn at jeg var borte i går kveld. Jeg var litt på vift. Eller rettere sagt på et besøk som endte mye lenger enn jeg trodde. I går kveld kjørte jeg min søster opp til familie fordi hun skulle sove der. Plutselig ble jeg sittende der, og klokka tikket og timene gikk.

Ganske så sliten ble jeg også utover kvelden, etter en flott og fin uke. Men da jeg så at klokken var over halv ett, da var det på tide å komme seg hjem – for min egen del. Ville jo ikke risikere og sovne bak rattet på veien, for alle vet at jo hvordan det ender. Stille og rolig var det på veiene i natt, og da klokken slo ett hadde jeg akkurat kommet inn døra. Selv er jeg ikke den som er ute så sent, og jeg sover alltid på denne tiden av døgnet. Også i helgen. Så da jeg kom hjem i natt var det å slenge fra seg sakene og komme seg rett i seng.

I og med at jeg sto opp så sent har denne dagen gått ganske så fort syns jeg. Og med en bytur i tillegg har tiden gått enda fortere. Jeg hadde noen planer i byen i dag. Noe jeg skulle se etter. Skulle se om jeg fant både det ene og det andre, men tror du jeg fant det jeg skulle ha? Istedenfor fant jeg alt annet enn det jeg hadde på listen min, og kom derfor hjem med noen topper og litt hårprodukter.
 


 

Topp fra KappAhl


 

Topp fra KappAhl
 


 

Topp fra KappAhl
 

Shampoo fra H&M

2 kommentarer

2 thoughts on “TROR DU JEG FANT DET JEG SKULLE HA?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *