JEG SLAPP IKKE UNNA I ÅR

Categories Hverdag

Aller først får vi ønske den tolvte og siste måneden velkommen. Nå er den endelig her og det er ingen vei tilbake. Hvor dette året blir av har jeg ingen anelse på. Likevel slipper vi ikke unna desember med alle de koselige og hyggelige stundene som hoper seg opp. 

En koselig tid står i vente. Nedtelling til den store juledagen er i gang, men heller ikke det kan jeg skjønne at denne dagen nærmer seg med store skritt. Vi vet jo fra før at tiden går utrolig fort, så tør ikke å tenke på hvor fort de siste dagene nå går.

Men vi er nå her da. Om vi vil eller ikke, så kommer dette julerushet over oss. Noen føler kanskje at de har utrolig mye de skal gjøre på kort tid. Mens andre kan føle at “dette går bra” og at de kommer seg igjennom uten alt dette julestresset. 

Selv om alle julegavene jeg hadde på lista er krysset av, hadde jeg kanskje håpet at jeg hadde vokst fra meg en ting. Men, jeg slapp ikke unna i år. Hadde sett for meg det første året uten en kalender, i og med at jeg begynner å dra litt på åra. Ikke at jeg føler meg så veldig voksen da…

Nå har jeg vist i et par uker at det bare var å glemme. I alle år har jeg og mine søsken hatt pakkekalender – som inneholder både småpakker og aktivitetslapper. Er greit det, og egentlig ganske koselig. Hyggelig var det av mammaen min at hun ville lage til meg i år også, selv om jeg egentlig ikke hadde trengt.

Men med eller uten pakkekalender – julestemning blir det nok uansett. Håper jeg. Helt siden jeg var barnehagejente og til nå så har jula forandret seg en del. Julekvelden er ikke lenger sånn som den var før. Med årene er det et eller annet som vokser fra med det jeg opplevde i jula som liten. Kanskje er det nye tradisjoner og synsvinkler som skapes? Ikke vet jeg. Men en ting er i hvert fall sikkert, og det er at jula er koselig for det. Og kanskje du har julekalender også…
 


 

6 kommentarer

6 thoughts on “JEG SLAPP IKKE UNNA I ÅR

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *