ALLE GODE TING ER TRE

Categories Hverdag

God dag til dere alle der ute. I natt ble kvelden litt lang og det føltes at jeg ikke hadde en sjans for å sovne. Vanligvis liker jeg å avslutte dagen rundt midnatt, men da jeg fortsatt satt i sofaen klokken ett, fordi vi så på et veldig spennende program, kunne jeg ikke annet enn å avslutte alt jeg holdt på med å komme meg i seng.

Trøtt? Nei, det var jeg slettes ikke. Jeg var rettere sagt lys våken, men likevel ville jeg komme meg i seng. Hvorfor skulle jeg egentlig være oppe hele natten når jeg ikke hadde stort å gjøre? Og jeg liker jo å være relativt tidlig oppe dagen etter, bare for å få litt ut av timene som kommer før det igjen er en ny dag.

Heldigvis sovnet jeg ganske fort da hodet traff puten. I hvert fall etter å ha funnet en god nok sovestilling. Plutselig var jeg lang inni drømmeland – blant de villeste fantasier og med rollefigurene som slett ikke finnes i virkeligheten. Noen ganger er det utrolig hva man egentlig drømmer. 

Godt var det å våkne uthvilt da øynene selv lukket seg opp. Dagen startet jeg med min vanlige rutine – sjekke siste nytt fra medier på mobilen, samt å svare på noen spørsmål fra ulike julekalendere jeg er med i. Har et lite håp om å vinne mer, ettersom jeg vant to ganger nå i november. Men blir slett ikke skuffet om det ikke går min vei i jula. Heldigvis har jeg en av premiene mine som er på vei.

Men som sagt, jeg bladde meg igjennom appene jeg har liggende på den minste “maskinen” min, og det var da jeg kom over det. Og det er her facebook er så kjekk å ha. Den delen av facebookverden hvor man kan se tilbake i tid. Hva som skjedde av det som ble publisert på akkurat denne dagen. Riktignok ikke alt som er like spennende, men i dag fikk jeg et gammelt minne frem.

Ja, for det var i dag for nøyaktig tre år siden at jeg endelig klarte å bestå. Jeg hadde fått meg fri fra jobben fra morningen, for å gjøre det jeg måtte igjennom. Helt siden slutten av sommeren dette året hadde jeg lest meg iherdig frem og tilbake, gått igjennom tester på nettet og følt meg virkelig klar. 

Det var onsdag 11. desember 2013, den ene dagen av de to-tre dagene de hadde åpent i uka. Åpningstiden var klokken ni, og ikke så lenge etter tråkket jeg over dørterskelen deres. Med nerver i fingrene og en liten klump i magen, gikk jeg inn for å registrere meg på en av deres maskiner. Skulle jeg klare det denne gangen?

Jeg logget meg inn, og så var det hele i gang. Jeg måtte svare på en haug av spørsmål, og jeg måtte virkelig ta frem fornuften og teorien jeg hadde lest i mange, mange måneder. Jeg orket ikke å gå i den samme fellen en gang til. Jeg brukte god tid på hver eneste oppgave jeg fikk, i et håp om at det jeg svarte skulle være riktig. 

Jeg begynte å nærme meg slutten på en ende, og et siste tastetrykk skulle gi meg resultatene på om jeg hadde klart det eller ikke. Jeg kjente jeg var litt redd for hva som ville vises på neste side. Jeg gikk til og med igjennom oppgavene flere ganger, før jeg til slutt konkluderte med at nok er nok, og så valgte jeg knappen for å avslutte.

Og veldig glad er jeg i dag for at jeg gikk igjennom oppgavene så nøye før jeg endelig leverte. Denne testen hadde jeg gjort to ganger tidligere, og da det sto på skjermen at jeg hadde bestått ble jeg så glad. Jeg hadde virkelig gjort mye ut av dette, bare for å klare og komme i mål. Alle gode ting er tre! Og nå var endelig teorien på lappen i boks. For en deilig følelse.
 

Den følelse når du endelig klarer det. Alle gode ting er tre. Og spesielt likte jeg denne datoen også.

5 kommentarer

5 thoughts on “ALLE GODE TING ER TRE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *