KVELDEN FOR Å HYGGE SEG

Categories Mat


 


 


 


 


 

Vi slo til med enda en tradisjon i dag, vi. Når kvelden har kommet og roen har senket seg, det er da vi finner frem godsakene. Å bare ha en liten tradisjon denne dagen kan jo være litt stusselig. Så når mørket har kommet finner vi frem godsakene og bitene som kan knaskes i.

Dette er kvelden for å hygge seg sammen med ost og kjeks. Vi har også gjort dette i en del år, og det smaker like godt hver eneste jul. Bordet blir dekket med fat med ulike kjeks, og på et annet brett ligge det mange type slag av oster. Selv er jeg ikke så fan av ostene som har den konsistensen som vanlig ost. Det er et eller annet jeg ikke liker ved det.

Men da er det godt at det finnes andre myke oster. Oster som er av “krem” er en stor hit hos meg. Og når jeg da har et par favorittoster å velge imellom, da kan jeg nesten spise til jeg sprekker. Det er så godt, og jeg har hørt at det kan smake med en god vin til ved siden av. Men istedenfor foretrekker jeg sukkerdrikk – altså brus.

Jeg har ikke klart å bli en vinjente. Rødvin liker jeg ikke, og det kan gå ned med noen typer hvitvin. Men ellers er det ikke sånn at jeg trenger noe ekstra godt i glasset når helgen kommer og jeg har lyst til å kose meg litt mer enn det jeg gjør ellers. 

Vin eller ei, ost og kjeks er godt uansett. I hvert fall når man har sine favoritter. Og mens man har kost seg med dette i kveld, er det deilig å lene seg ekstra tilbake å nyte en god slager av julefilm. Så i kveld ruller det en god amerikansk romantisk komedie over skjermen – The Holiday. Ønsker dere en fortsatt fin kveld!

2 kommentarer

2 thoughts on “KVELDEN FOR Å HYGGE SEG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *