KASTET I STEKEPANNEN

Categories Mat


 


 


 

En god søndagsmorgen har det vært for meg her i dag. Og ikke bare god, men også veldig lang. Jeg var inne i de rareste drømmene, de villeste drømmene og helt merkelige drømmene som løp rundt der jeg lå og sov. Hvor ville det egentlig ende? Og før det tok helt av våknet jeg plutselig.

Jeg husker at jeg hadde vært oppe et par timer før fordi tørstealarmen gikk. Jeg er sjelden oppe om natten, men det kan hende en gang i blant likevel. Klokken var vel rundt halv fem der jeg bikket hodet så vidt opp mot klokken. Heldigvis havnet jeg i søvn like fort igjen.

I den rare drømmen tok det akkurat slutt før alt ble helt for ille, og da øynene hadde fått kontakt med lyset var det helt umulig og sove igjen. Uansett hvor mye jeg prøvde, var det ikke noe annet valg enn å ligge der og underholde seg selv med serie på morgenkvisten.

Jeg ble ikke liggende så veldig lenge. Utenfor var fuglene våknet og sang sine morgensanger, og der jeg leste litt og fikk med meg siste nytt for natten kom jeg plutselig over en oppskrift. En liten rett som fristet veldig å lage seg nå på morgen – og vanskelig skulle det heller ikke være.

Morgenkåpen ble slengt på, og opp trappene tasset jeg i bare føtter. De andre lå og sov fortsatt, og det kan jeg skjønne når klokken bare var åtte om morgen. Jeg pleier ikke å være så tidlig opp i helgene, men etter syv timer hadde jeg fått nok med søvn.

Kjøkkenet var det første som fikk besøk av meg. Inn i skapene for å se om vi hadde alt det jeg trengte til å lage det som fristet så veldig nå på morningen. Og det ble som dere ser på bildene over her – en røre som ble slengt sammen og kastet i stekepannen. 

Pannekaker har jeg laget mange ganger, men amerikanske småpannekaker har jeg aldri prøvd meg på. Det smakte litt som vanlig pannekaker, men det ble likevel en litt annen smak når de var små og litt tjukke. Godt var det i hvert fall, så nå er frokosten i boks for de andre i familien om de også har lyst på.

Ellers er det endens gang av helgen her. Noe som er like overraskende hver gang. Hvorfor går helgene så utrolig fort? Jeg hadde sett for meg at jeg skulle fått enda mer tid til å jobbe med litt studier – selv om jeg har sittet tre lange kvelder denne uken og fått gjort veldig mye allerede.

Får se om jeg tar en liten titt på oppgaven senere i dag. Ut på en tur blir det mest sannsynlig i dag, ettersom været er helt topp til å være i slutten av april. Tenk på det. Den fjerde måneden er snart ved sin ende den også, og det er ikke mange ukene igjen på arbeid før sommerferien ønsker oss velkommen. Er nesten skummelt å tenke på hvor fort denne tiden går!

Håper dere har hatt en flott helg, og et stort ønske fra meg om at dere får en herlig søndag. Bruk den til det dere akkurat har lyst til. Om dere så vil dra ut på befaring, gjøre noe dere har hatt lyst til, eller som noen ønsker – å lade opp det siste energilageret til å være i gang med en ny og spennende uke når den kommer i morgen. Ha en fin søndag!

5 kommentarer

5 thoughts on “KASTET I STEKEPANNEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *