SMAKEN AV SOMMER

Categories Mat


 

Ferien nytes virkelig fullt ut, i hvert fall sånn som dagen har vært i dag. Tenk å våkne opp til at solen skinner igjennom vinduene. Du ser ut at sommeren er her og du har bare lyst til å kaste på deg bikinien for å komme deg ut.

Men som vi er kjent med er det ikke alltid vi kan stole på været. På formiddagen i dag var det faktisk litt grøssent når vinden ga fra seg sine drag. Heldigvis roet det seg litt ned med vindkast i trærne, og dermed tok jeg sjansen for å rigge meg til på plassen.

Mange timer har man brukt i solen i dag, og attpåtil fikk jeg smaken av sommer. Jordbærene ble tatt frem, og er det noe jeg har fått litt dilla på så er det jordbær med en god vaniljekesam. Jeg smakte det for første gang rett før jeg gikk ut i ferie, og nå har jeg fått skikkelig sansen for det. Smaken av sommer, med andre ord.
 


 


 

Rett før helgen kjøpte jeg inn noen kurver med jordbær, for da fikk jeg så lyst på akkurat dette. Til hvert jordbærmåltid så er en kurv akkurat passe til å kose seg med, og i tillegg til å øse over noen store klatter med kesam. Dette blir nok min favoritt igjennom sommeren tror jeg. Nå er de oppkjøpte kurvene tomme, så om jeg får lyst på mer en dag så er det ikke lange turen til butikken sånn at jeg kan kose meg litt.

Sommeren er til for å kose seg – i hvert fall når det er ferie. Kunne senke skuldrene litt ekstra, og ikke tenke på stresset som ellers befinner seg i et arbeidsliv. Kunne ligge til lading for å yte maksimalt med energi når det trengs, samtidig som man kan koble helt ut også. Sommeren er så fantastisk! Spesielt når været er på topp.
 

4 kommentarer

4 thoughts on “SMAKEN AV SOMMER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *