HVORDAN HAVNET DEN DER?

Categories Hverdag


 

Det var her en dag hvor alt var sånn som det skulle. Jeg satt i min helt egen verden, i mine egne tanker helt alene. Tenkte på alt og ingenting, men mest på det jeg hadde foran meg. Jeg er bare uker ifra det store. Noe stort er på vei til å skje, men ikke riktig helt enda. Jeg måtte vente litt til.

Jeg har vært i perioder hvor det har vært litt mye for meg, men likevel har jeg prøvd så godt jeg har kunnet med å holde nervene på den kalde bakken. Det er vel sånn med alle at det er et eller annet som vi mennesker kan ha hengene over oss, og kanskje vi bekymrer oss litt for mye enn det vi egentlig bør. 

Jeg kunne trøste meg med at det ikke var all verdens undergang, og jeg hadde ikke noe å tape. Der jeg gikk frem og tilbake denne dagen for ikke så lenge siden, så var det noe som fikk meg til å sjekke det ene skapet mitt. Jeg hadde fått en liten ånd over meg for at det trengtes å rydde på rommet mitt, men det ble plutselig bråstopp av den planen etter at dette skjedde.

I en av kurvene jeg gikk igjennom for å finne ut om det var noe jeg kunne kaste eller kvitte meg med, så lå mine to pass fint oppbevart på sin plass. Et eller annet får meg til å åpne dem for å se forskjellen på både det gamle og det nye bildet av meg, da jeg oppdager noe helt uventet.
 


 

Hvordan havnet den der? Aller først gikk mitt blikk over siden hvor man finner passinformasjonen om identiteten sin, men noe skurret da det var et eller annet som ikke stemte et par sider foran i den lille røde boken. 

Du kan godt si at jeg ble litt overrasket. Men mest av alt var det store spørsmålet om hvordan en hel hundrelapp hadde kommet seg inn på innsiden av passet mitt. Ja, for der fant jeg penger, og jeg kan verken huske om det er jeg eller noen andre som har lurt inn og gjemt av noen kroner.

Jeg husker jo den gangen jeg samlet mange pengelapper på et sted mellom noen sider av en gjenstand jeg brukte mye. Men likevel klarte å la være å bla opp disse sidene for å oppdage dem. Du kan jo si at jeg fikk samlet noen tusen kroner tilsammen, og lykken i øynene ble like stor den gangen som her for noen dager tilbake. Og det er jo alltid litt morsomt å finne ting eller gjenstander som man hadde glemt bort. Men at jeg skulle bli litt rikere av å ta en titt i passet – det hadde jeg ikke trodd.

5 kommentarer

5 thoughts on “HVORDAN HAVNET DEN DER?

  1. Haha, det her er som å høre meg selv! er så mange ganger når jeg rydder, at jeg finner penger “lure” steder – og ikke husker når eller hvorfor jeg har puttet de der!

  2. heck: Det er rart hvor fort man kan glemme. Men alltid like spennende hver gang det dukker opp ukjente penger, eller andre ting som man hadde glemt for den saks skyld 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *