HVORDAN SMINKET JEG MEG TIL HALLOWEEN?

Categories Hverdag


 

Grøss og gru! Hvor er det jeg skal starte? Jeg føler det bobler av ord og mange tanker inni meg, så nå må jeg nesten få ut en av dem. Det viste seg nemlig å være den aller siste dagen av enda en måned her i går. Utrolig men sant, men nå har vi allerede bikket over i den nest siste måneden av dette året. Og hvordan skal det gå?

Men uansett. Siste dag av oktober var plutselig her, og for veldig mange er dette kjent som en dag utenom det vanlige. Både voksne og barn – men i et flertall av barn riktig nok her i landet, skiftet dem om fra vanlige klær og tok på seg noe skremmende antrekk når kvelden kom. Om det så var en overdel, et underskjørt. En ekstra lang nese, eller noen skumle tenner. Et eller annet kledde dem seg ut med, og andre kjørte fullt antrekk.
 


 

For min del har dette dabbet skrekkelig av de siste ti årene. For meg er det nokså kjedelig å fly rundt fra dør til dør og skremme vettet ut av de stakkars menneskene. Og ikke nok med det – om jeg hadde valgt å gjøre det, så måtte jeg handlet alene. Og det er ikke akkurat så veldig spennende.

Husker så godt i mine tidligere år. Det var en stor hit å få lov til å bli bedt bort på arrangementer hjemme hos venner. Foreldrene deres satte frem danseføttene sine og pyntet opp med både gresskar, spindelvev og edderkopper. Ja, til og med blodvann og meitemark. Men hvordan sminket jeg meg til halloween?

Det er flere år siden jeg lekte med andre venner på min alder. Vi var i akkurat samme situasjon som mange andre på en dag som dette. Vi kledde oss ut i det skumleste vi hadde, og gikk rundt fra dør til dør for å knepe etter søtsaker og annet godt, for så å knaske det i oss etterpå. Det beste kostyme som jeg en gang hadde da jeg var barn, og som jeg husker best, det var en heks med langt og svart hår, svart kjole og en lang og grønn nese med en stor vorte på.
 


 

Det var nok ikke sånn her jeg så ut for flere år tilbake, der vi lusket oss rundt i en større gruppe av både vampyrer og andre skremmende vesener. I og med at det var denne dagen i går, så fikk jeg en spontan tanke et par dager tidligere i å gjøre et eller annet med litt sminke i det ellers normale trynet mitt. Jeg vil ikke si at dette ble noe å skryte så allverdens av. Men det er jo litt moro å leke for seg selv også.
 

Litt moro må man jo ha det!

5 kommentarer

5 thoughts on “HVORDAN SMINKET JEG MEG TIL HALLOWEEN?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *