NÅR DU MÅ KASTE INN HÅNDKLE

Categories Hverdag


 

Natt til i går var ikke akkurat den beste natten. Til vanlig klarer jeg å sove sammenhengende fra i det jeg går inn i drømmeland og til jeg blir vekket eller våkner av meg selv igjen. Men da jeg våkner bare noen timer etter at jeg har sovnet godt inn natt til i går, da vet du at noe ikke stemmer.

I dette tilfellet meldte kroppen om uttørring. Jeg trengte væske, og jeg var ikke oppe bare en gang på de timene jeg trengte å ligge på lading til en ny dag på jobb. I ettertid kom jeg til å tenke på at dette ikke er vanlig for min del, og det viste seg i å stemme at det var et tegn på at noe var på ferde.

Så begynte klokkene å ringe, og alt var som det skulle. Bortsett fra en ting. Jeg kjente rusk i kroppen. En litt ubehagelig følelse av at halsen ikke var sånn som den pleide. Et eller annet rusk hadde sniket seg inn i løpet av natten. Det var sånn vondt som det blir på starten av en forkjølelse. 

Likevel dro jeg på jobb, for dette var jo bare små bagateller for helsen min. Jeg tåler veldig mye, og det er derfor mye som skal til for å slå meg ut. Jeg jobber heller ikke på en arbeidsplass hvor man kan sette seg ned å ta seg en pust i bakken, når barna er høyt oppe og trenger deg. Likevel klarte jeg meg noen timer.

Det skal sies at jeg elsker jobben min, og jeg trives veldig godt. Men når du må kaste inn håndkle og sette ned foten, da er ikke helsen på topp. Jeg fant ut at det var best å gjøre det sånn, for ikke å pine kroppen igjennom et godt stykke arbeid på halvt gir. Derfor har det blitt hjemmedag i dag for å kunne slappe av og samle krefter igjen.

Store deler av denne dagen, eller lettere sagt hvert eneste minutt, så har jeg gått rundt og snufset. Ja, til og med nyst opp noen basselusker. Med andre ord så er det ingen dans på roser av å være forkjølet, i hvert fall ikke når det setter seg godt plantet i nesen. Nesen er et av de plagsomme stedene å få en “løs skrue” på – i hvert fall hvis du blir skikkelig tett og vanskeligheter for å bruke apparatet til å puste med. Så nå håper jeg kan sove den dårlige formen av meg, og at det blir helt borte i løpet av helgen.

5 kommentarer

5 thoughts on “NÅR DU MÅ KASTE INN HÅNDKLE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *