HVOR BLE DEN FØRSTE UKEN AV?

Categories Hverdag

Og der var hverdagen i gang igjen, og man sitter igjen med å ha kommet seg gjennom den første arbeidsuken etter en liten ferie som gikk alt for fort. Det er rart med disse feriene og fridagene man har, hvor godt det er når dem kommer, men så forsvinner de fortere enn fortest noen ganger.

Uansett, det var ikke noe problem med å komme tilbake på jobb igjen, og jeg kjenner at det skal bli godt  og omgås alle de fine menneskene jeg har rundt meg. Noe av det beste med å starte og jobbe igjen var å se alle de brede smilene barna møtte meg med når dem så meg, og alle de klemmene og kjærligheten som fulgte med.

Selv med en fin og myk oppstart, så har det også vært litt rart. Syns det er litt vanskelig å forklare følelsen og beskrive sånn som jeg opplever det, men det går vel litt i det samme sånn som man ellers føler det når man kommer tilbake til jobb etter en lengre ferie. Tenker du litt over det og kjenner etter selv, så er det nok litt sånn jeg kjenner det.

Er litt som om man må finne sin plass igjen, og når man jobber med barn så møter man også på nye barn som man ikke har sett eller møtt før. Og ikke for å snakke om hvor mye barn forandrer seg når det går så lang tid mellom.

Når man jobber med barn så ser man jo barnets utvikling, ferdigheter og personlighet hele tiden. Men det forsterker seg og blir ekstra tydelig når man ikke har sett dem på en lengre stund. Plutselig har dem vokst alt for mye i løpet av sommeren, og dem som var de små og herlige barna før sommeren, de har nå blitt de store flotte barna. De har alltid vært fine vesener, men det er de små trekkene som kommer ekstra frem og man legger merke til når man ikke har vært med dem så ofte som man ellers er.

Godt var det i hvert fall å se igjen alle de små og store igjen, og plutselig satt man her med helgen foran seg. Hvor ble den første uken av? Hva var det som egentlig skjedde i løpet av disse dagene? Blir like overrasket hver gang, og det vet jeg at det er flere som blir.

Alt i alt har det gått bra, og godt har det vært med en myk og rolig oppstart. Men jeg har merket at jeg har vært litt mer sliten etter endt arbeidsdag, og det er bare et godt tegn. Nå skal helgen tas i mot og nytes.

1 kommentar

1 thought on “HVOR BLE DEN FØRSTE UKEN AV?

  1. Jeg syns den første ferieuken gikk ganske sakte, men det var sikkert fordi vi ikke var hjemme og jeg savnet min egen seng 😛 De to siste gikk sånn passe fort, men nå når første uke etter ferie på jobben er over skjønner jeg ikke hvor tiden blir av 😛 ha ha

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *