TID FOR LANGHELG

Categories Hverdag


 

Hva er vel ikke bedre enn å komme hjem og finne fangst i fellen sin? Å nei, jeg snakker verken om musefelle eller minkfelle, og heller ikke guttefelle – som i grunn egentlig hadde vært kjekt å ha. Jeg snakker selvsagt om den spesielle dyrefellen min, hvor jeg har fanget stålormer i mange år. Og i dag var ingen unntak. Hele fem små og store ble fanget i min klo.

Jeg vandret hjemover langs vei og skog. Sliten i både kropp og hodet etter en helt fantastisk dag, hvor jeg også prøvde å observere litt ved siden av angående oppgaven jeg holder på meg. Men for å være ærlig er ikke det fryktelig lett. Ikke akkurat nå kjenner jeg. Merker jeg må konsentrere meg veldig for å finne ut hva som egentlig skjer i de forskjellige situasjonene som har spesielt med lek å gjøre. 

Men nå venter det endelig noen dager med fri. Det er tid for langhelg! Skulle gjerne tatt meg helt fri når jeg først har mulighet, men med eksamen i hælene er vel kanskje ikke det helt lurt. Her er det å benytte de dagene og timene man får, og har mulighet og energi til jobbing, og sette seg ned for å bli litt klokere og friske opp i eldre teori. Men det er det å orke. Jeg er sterk, men er sliten.

Så i kveld tenkte jeg å ta helt oppgavefri. Ingenting som kan minne meg om skole skal tas frem. Ikke en gang bøkene. Og i dag har jeg all grunn til å slappe av og gjøre akkurat det jeg vil. Og det er lov når man satt fem-seks timer i strekk i går og skrev på barnehageoppgaven. Så med det finner jeg frem et glass med smoothie og ønsker alle der ute noen flotte fridager, og her satser vi på at finværet holder seg!
 


 

Q; Har du noen planer nå som det er langhelg?

10 kommentarer

10 thoughts on “TID FOR LANGHELG

  1. Hehe, vår stålormfanger er katten min:P Det hørtes veldig deilig ut med langhelg! Håper den blir kjempefin 😀 Jeg får besøk av kjæresten min, og helgedagene er fyllt opp med bursdagsfeiringer 🙂

  2. Tenker først og fremst å slappe av litt. Jeg skal Kanskje på kino med en venninne på lørdag. Ellers har vi ikke noe spesielt planlagt. Kos deg med langhelg!

  3. Alltid deilig med en langhelg! Selv har jeg blitt syk, så jeg må nok bare ligge i sofaen og slappe av så mye som mulig, slik at jeg blir frisk igjen til neste uke. Håper du koser deg masse de neste dagene!<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *