TØRT OG LIVLØST HÅR?

Categories Hverdag

Hår er noe jeg kan være opptatt av. I hvert fall litt. Jeg liker å se bra ut på topplokket, men er ikke like flink til å gjøre noe med det. Jeg har ofte hatt lyst på en forandring på hårfronten, og de siste årene har jeg vært hos frisøren to ganger. Årene før det klippet jeg meg på en frisørsalong som bare hadde utenlandske folk. Her følte jeg at de ikke forstod hva jeg mente når jeg forklarte hvordan jeg ønsket hvordan jeg ville ha det.
 


 

Så, da ble det ingen flere frisørturer dit mer. Etter dette ble det lang tid før jeg satte meg i frisørstolen igjen. Tenk om frisørene igjen ikke skulle forstå hva jeg mente? At mine ønsker ikke gikk inn på frisørene, og gjorde noe helt annet? Men så var håret mitt blitt så langt at jeg måtte ta en tur for å klippe meg igjen. Og den gangen var det ikke tilbake til samme sted, men en ny salong. Hun som klippet meg da var veldig flink, og jeg følte hun forsto hva jeg ønsket. 

Dette var en ung dame – en ungjente som så ut til å bare være noen år eldre enn meg. Hun var jeg veldig fornøyd med, og kan huske jeg ble nesten helt fornøyd. Men det var noe som manglet for at jeg kunne føle meg fornøyd. Jeg ba om å få håret mitt oppklippet, men det ble aldri sånn som jeg så for meg.
 


 

Sist gang jeg klippet meg nå var før juletider i fjor. Og denne gangen på et helt annet klippotek. Da klippet både lillesøster og jeg oss sammen. Igjen fikk jeg en ungjente som skulle ordne mitt hår, og jeg fortalte henne nøyaktig hva jeg så for meg og som kunne kle meg. Jeg fortalte at jeg ville klippe en god del, samt å klippe det opp og få enda mer liv i det. Men…

Jeg så forskjellen på det lange håret jeg da hadde hatt, og hvor kort det hadde blitt. Men så ikke så mye til oppklippingen som jeg hadde sett for meg? Ikke egentlig. Så neste gang jeg skal til frisøren skal jeg ta med et ordentlig bilde av hva jeg tenker og ser for meg. Kanskje jeg får det jeg ønsker meg da.
 


 

Men jeg har ikke akkurat lyst til å fly frem og tilbake til frisøren for å ordne meg hele tiden. Så hvorfor ikke finne noen produkter du liker, sånn at du kan gjøre noen små knep for å få et hår du føler deg fornøyd med? Jeg kom over noen “masker” her om dagen. Og nei, ikke ansiktsmasker, men kremer for håret. Prøvde en i går, og merker at det er noe. Litt annerledes. Men man merker kanskje ikke så veldig mye etter bare en maskekur.. Jeg vet i hvert fall at jeg skal prøve ut mer av disse.

Prøv du også, å se om du ser forskjell!

3 kommentarer

3 thoughts on “TØRT OG LIVLØST HÅR?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *