ET VELDIG TØFT VALG

Categories Hverdag


 

Hva skal jeg si? Nå har jeg virkelig vært ute på ville eventyr. Slått et slag på stortromma, og det slaget var ikke svakt for å si det sånn. Lenge, ja så lenge som de siste tre, fire, fem, seks åra – kan godt ha vært flere år, så har jeg hatt langt hår. Alt fra til under skuldrene og ned til rundt navelparti. Og en gang for mange herrens år har jeg også hatt helt kort.

Men denne gangen fikk jeg akutt lyst til å klippe meg. Jeg begynte å tenke på tanken, og allerede en uke senere satt jeg i frisørstolen. Det var faktisk da helgen startet. Ikke så lenge etter at jeg hadde kommet meg hjem fra eksamen dro jeg bort for å se hvor lang kø det var i salongen. Det viste seg at det var lite mennesker denne dagen, så jeg dro hjem og hentet mamma.

Sammen tok vi oss en frisørtime og fikk fikset på hårballen. Så var det våres tur. Vi plantet oss godt tilrette i stolene. Fikk på oss prinsessekappene og kragen, og så kunne startskuddet gå. Hun som klippet meg spurte om hva jeg hadde tenkt meg. Skulle jeg stusse det litt, eller skulle jeg ta i et lite tak. Jeg gikk for ingen av delene, og forklarte med å vise et bilde jeg hadde funnet.

På bildet var det en ung dame med frisyren jeg ønsket. Frisøren syns dette var et veldig tøft valg av meg, og mamma fikk et stort hakeslep et par stoler ved siden av da hun fikk høre hva vi snakket om. Det var nemlig sånn at jeg ikke hadde fortalt til noen at jeg skulle klippe meg, og i hvert fall ikke om hva slags planer jeg hadde for frisyren.

Så gikk saksen igjennom håret, og da var det for sent å angre. Hårets lengde falt av, og jeg følte meg flere kilo lettere. Nå har det seg sånn at håret mitt også vokser veldig fort, så om jeg skulle angre tar det ikke lang tid før lengden er tilbake om jeg skulle ønske det. Samtidig et tykkelsen veldig stor, og jeg har veldig mange ekstra hårstrå. 

Nå som sommeren er her, er det veldig deilig å kjenne luften i nakken. Slippe og drasse rundt på det lange og tunge håret. For ikke å snakke om å slepe børsten flere mil for å komme fra start til slutt. Og vasken, det gjør det så lettere nå som håret er kort!

5 kommentarer

5 thoughts on “ET VELDIG TØFT VALG

  1. Så fin du ble ♡
    Heldiggris som har så tykt og hurtigvoksende hår 🙂 …mitt vokser like mye som jeg må klippe hver gang fordi det er slitt 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *