SJELDEN UT FRA BUTIKKER TOMHENDT

Categories Hverdag

Jeg vil ikke si at jeg er så veldig opptatt av det, og har heller aldri vært interessert i det. Mote er noe som veldig mange kan være opptatt av, og mange hamstrer seg inn på det siste som kom ut. Nå vil jeg ikke si at jeg er der, og jeg er heller ikke i nærheten.

Her om dagen ble det en liten tur til byen. Før jeg ankom kjøpesenteret hadde jeg ikke noe spesielt på listen som jeg måtte se etter, eller for den saks skyld handle. Men nå kommer man sjelden ut fra butikker tomhendt, og det er som oftest en hensikt med hvorfor man tar seg en tur med lommeboken i hånden.

I det vi går både med og mot strømmen i finværet dukker det opp noe jeg hadde hatt bruk for. Så da ble det en ting på listen som jeg trengte likevel. Men jeg kom hjem med mer enn det. Litt nytt i klesskapet er aldri feil, og det er jo alltid spennende med noe som er nytt sånn sett.

I bunn og grunn skulle jeg ønske at jeg var litt mer “jentete”. Var hun som slo ut håret litt ekstra for å passe inn i gjengen. Men for å være ærlig så er jeg ikke helt den typen. Ikke enda i hvert fall. Om jeg blir det er jeg ikke riktig sikker, i så fall i hvilken grad det da blir.

Innimellom de få kjøpene jeg fikk gjort kom jeg også hjem med noe helt annet. Jeg er jo klar over at jeg har en veldig enkel liten veskesak som er enkel å drasse med seg. Der får jeg plass til det mest nødvendige når man skal på farten – av både kort man drasser med seg, telefon og litt annet pjus.

Jeg har jo også hørt det tidligere at jeg skulle ha investert i meg noe som var litt mer finere. Men så har jeg aldri åpnet ørene for å høre på det som har blitt sagt. “Hva skal jeg med det da?” har jeg alltid tenkt. “Trenger man mer enn det man behøver?”. 

Men endelig – endelig kunne jeg dra kortet for noe som plutselig var litt meg, og som jeg likte godt. Og det er jo noe av det viktigste når man kjøper noe til seg selv, at man må like det selv også. Hvor mye jeg får brukt mitt nye innkjøp vet jeg ikke. Men håper jo å få bruk for den flere ganger enn bare en luftetur.
 


 


 


 


 


 

Ganske fin, ikke sant? Denne ble funnet på Lindex, og det er en av butikkene jeg er fast kunde hos hvor jeg pleier å finne fine klær og litt andre godsaker hos. Kanskje har du en som er lik, eller som kanskje ligner? Og det som er så kjekt med den er at den har innebygd speil. Et sånt lite sminkespeil som mange jenter kan være glad for. Nå er jeg ikke så opptatt av å se hvordan jeg ser ut til en hver tid, så hvor mye jeg får bruk for det vet jeg ikke. Men kjekt likevel, da.

6 kommentarer

6 thoughts on “SJELDEN UT FRA BUTIKKER TOMHENDT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *