SÅ DU UT VINDUET TIL MORGEN I DAG?

Categories Hverdag


 


 

Du vet når du våkner opp fra de søteste drømmene? De drømmene du befinner deg langt inne i og vet akkurat hva som foregår, som om det virkelig var ekte. En slik drøm hadde jeg i natt ikke så lenge før jeg våknet. Men nå husker jeg ingenting av det.

Vi er nå halvveis i uken, og jeg kunne ligge og late meg litt ekstra før jeg plutselig måtte reise avgårde på jobb. Men før det – så du ut av vinduet til morgen i dag? Var du våken så tidlig som meg hvor du kunne skimte noen glimt av det vakre synet av morgensolen som vokste mer og mer frem?

Disse soloppgangene vi nå er så heldige å få fremover har jeg gledet meg til. Det er noe av det fineste med høsten, og i dag fikk jeg med meg to ulike varianter av da solen var på vei til å stå opp. Gjennom en soloppgang kan både fargene og lyset forandre seg utrolig fort på bare noen knappe knips. Så over her er det hele seksten minutter forskjell på bildene.

Jeg skulle bare ønske at jeg hadde enda mer tid. Tid til å kunne finne et av de flotteste stedene, med den beste vinkelen og de rette innstillingene for å få det perfektet bildet. Likevel er jeg langt ifra fornøyd med disse landskapsbildene av den flotte naturen vi har. Jeg ville gjerne vært der i det dét akkurat skjedde.

Jeg ville plassert meg på den høyeste toppen hvor jeg fikk med meg store deler av naturen, med en stor utsikt til landskapet. Men slike bilder er det vanskelig å planlegge når man har så dårlig tid om morgen. Hadde jeg bare hatt en sånn pauseknapp hvor jeg kunne stoppe tiden et lite sekund eller åtte ekstra. Da hadde jeg vært fornøyd.

2 kommentarer

2 thoughts on “SÅ DU UT VINDUET TIL MORGEN I DAG?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *