I FORRIGE UKE BLE DETTE PLANLANGT

Categories Hverdag

Du vet de gangene det bare oser av energi? Den energien som bygger opp flere tonn med ord, hvor du lager deg flere setninger i hodet? Den har jeg hatt de siste dagene. Problemet har bare vært at jeg ikke har hatt nok ro til å sette meg ned for å blande dem sammen.
 


 

I dag var jeg litt irritert for at jeg måtte lette på øyelokkene mine da det plinget noen ganger fra min side tidlig på morgningen i dag. Jeg hadde ikke spesielt lyst til å dra meg opp av sengen, for så å komme meg avgårde til jobb. Men jeg klarte det, og hadde det ganske fint de timene jeg var på jobb.

Det er i dag den siste svarte dagen før vi nå har noen røde dager foran oss. Jeg kjenner det skal bli veldig godt med et par dager til med sammenhengende fri. En liten miniferie kan man kalle det. Jeg trives veldig godt sånn som min hverdag er, men så er det det lille avbrekket man trenger en gang i blant, som vi kanskje ikke er så flinke til å legge opp i hverdagsplanen vår ellers.

Selv med en kortere arbeidsdag så ble denne dagen ganske lang. Riktig nok var det ganske stille på jobb, men da jobben var gjort og det var på tide å gå ut dørene der, da var det bare å kjøre rett avgårde. Første stopp ble å hente lillesøster, kusinen og fetteren min. Så kunne turen gå videre mot Oslo.

I forrige uke ble dette planlagt. Lillesøster og jeg skulle ta oss en tur inn til IKEA. Ikke at jeg skulle noe spesielt der. I denne omgangen var det lillesøster som skulle ha noe, og i utgangspunktet var det bare oss to som skulle dit. Men med to passasjerer til ble det en veldig koselig tur. 

Vel fremme var vi rundt klokken ett. Da hadde vi brukt en times tid, og vi var klare for å ta det som en tur. Lillesøster hadde noen på listen sin som hun skulle ha, og jeg hadde en liste som var tom. Det er ikke så veldig lenge siden vi var der inne sist, og jeg fant heller ikke noe jeg trengte eller hadde lyst på. Fikk likevel handlet litt småting til de andre.

Med ingen varer til meg på hjemlasset, så lot vi oss heller stoppe innom langs veien på hjemveien. Vi var jo tross alt på tur, så litt mat fra McDonald’s lot vi unne oss av. Veien innover gikk bra, mens på hjemveien var det litt mer saktekjørende trafikk. Litt blålys var også et hinder, og det var ikke bare oss som hadde planer om å kjøre sørover på denne tiden vi vendte snuten hjemover.

Du kan godt si at jeg kjenner på kroppen i kveld at den har vært både i og på farta siden tidlig på morgen. Da jeg endelig kunne senke skuldrene og lande godt ned på bakken, da begynte klokken å nærme seg fem. Så i kveld satser jeg på noen rolige timer hvor jeg ikke skal gjøre noe som helst. Nå skal jeg bare nyte en liten påskeferie, å lade opp til litt påskesprell – om det så skulle komme til å skje noe. Ønsker dere en flott og spennende uke videre, og riktig god påske!

4 kommentarer

4 thoughts on “I FORRIGE UKE BLE DETTE PLANLANGT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *