DEN FRANSKE KOMBINASJONEN

Categories Mat

Om jeg så skal fortelle om noe som var skuffende, så må det være det at rullgardinen ble dratt litt for i dag. Det er ingen hemmelighet at det er fort gjort å rette ordene mot været, når man ellers ikke har stort annet å snakke om. Av en eller annen grunn er det et så lite tema, men så stort og snakke rundt.

Og for å være ærlig – jeg går litt i den fellen i dag. For med så mange fine dager med både sol og varme, så var det litt nedtur å lette på øyelokkene, traske ut av senga og komme seg avgårde til jobb i dag. Ute skinte solen, men ikke nok til at den hete varmen slo et slag i ansiktet. Jeg kjente det på hele kroppen at det var noe som manglet. Den hete varmen var ikke til stedet. Men på en måte var det godt med en dag med litt kjøligere temperaturer.

Men om jeg skal dra frem en dag som var en skikkelig sommerdag, så må det nok bli denne søndagen som var for to dager siden. Vi har hatt mange flere fantastiske dager enn det, men akkurat i kveld hadde jeg lyst til å trekke noen av trådene fra akkurat denne dagen.

For mens måleren lå ganske høyt oppe i temperatur, og jeg aller helst ville hatt meg en tur på stranden, så ble det noe helt annet enn det. Med bikiniantrekket plantet på fra formiddagen av, så var det ikke så lenge etterpå at antrekket fikk litt mer stoff på seg. Planen var å komme seg litt ut, så litt mer anvendelig måtte jeg se ut.
 


 

Sånn som i fjor var terrassen vår pyntet opp med blomster av de friskeste og naturligste fargene. Og vi kunne ikke være noe dårligere i år. Vi har vært på blomsterjakt en gang tidligere også, for et par uker tilbake. Det ble funnet noen skatter der, men nå skulle vi se om hva slags blomster de hadde på et annet sted som vi aldri hadde vært før.

Innover i Basbergveien, hos et gartneri som både befinner seg der og på torvet, så kom vi til en søt liten plass hvor det ikke bare var vi som hadde tatt oss turen. Stedet var ikke så stort, men heller ikke så lite. Akkurat passe nok plass til å gjøre det trivelig og koselig der. Om du er interessert så heter butikken, bedriften eller hva jeg skal kalle kjeden – TH Flor AS. Den befinner seg både på torvet i Tønsberg, men også på Blomstertunet ved Løn Gartneri på Basberg.

På turen dit fant vi heldigvis noen blomster. Og siden vi var på en liten jentetur så ble det også en liten pause i skyggen. Jeg vil vel si en ikke planlagt lunsj under treet. For da vi var der om søndagen, så hadde Crêpes De France tatt turen dit også, med bua si. Og så heldig som vi var så var det muligheter for å få seg en aldri så liten godbit av franske pannekaker.
 


 


 


 

Til vanlig slår jeg sammen den aldri så kjente, kjære og naturlige pannekaken med sukker på. Det har på en måte vært pannekaker for meg. Og jeg har aldri syltetøy på. Men vi måtte jo teste ut den franske kombinasjonen, noe jeg aldri hadde testet ut før. Så for min del ble det både nutella og jorbærsyltetøy, noe jeg var litt småskeptisk til. Og jeg spiser heller ikke slagene av sjokoladepålegg.

Mens de to andre hadde byttet ut syltetøy med bananer istedenfor, så satt vi der i skyggen på en varm dag og koste oss med en aldri så liten bit av en god lunsj. Hvem skulle tro at da vi tok turen for å se på blomster, at vi skulle ende med å sitte under trærne og spise noe sånt? 

Jeg kan jo røpe med å fortelle at jeg syns det var godt. Men jeg kommer ikke til å spise det fast fremover hver gang vi har pannekaker på menyen. 

1 kommentar

1 thought on “DEN FRANSKE KOMBINASJONEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *