DEN FØLELSEN…

Categories Hverdag

♥ …å kjenne armen sin fri.
♥ …å få musklene delvis bygd opp og bli sterkere.
♥ …å kunne se de fantastiske hånballjentene igjen.
♥ …å ta ordentlig tak på ballen.
♥ …å kaste en hånball.
♥ …å ta imot en ball (selvsagt med bare en arm).
♥ …å få skryt av en muskelbundt kropp (har “ikke” gjort noe for å få den – har bare trent sånn som jeg har fått beskjed om) 
♥ …det å være tilbake i håndballmiljøet generelt!!!!

Jeg er bare så superglad i det fantastiske håndballaget mitt. Både spillere, trenere og ikke minst oppmenn. For å være helt ærlig er Husøy & Foynland den beste spilleklubben jeg noen gang har vært borte i (har tidligere spilt for TT og Vear), og koser meg kjempemasse. Ingen andre får meg til å føle meg så fri og glad som det disse jentene gjør. Det er rett og slett magisk. Tenk om alle hadde vært som dem! 

Dette var også kveldens første trening etter operasjonen og at jeg fikk av gipsen. For en uke siden var den tunge betongen av, og jeg skal si deg at på bare en uke er det store fremskritt som har blitt trekt i snorene. Har fortsatt litt vondt i armen, og håndlettet er fortsatt stiv og ubøyelig. Men jeg trener hver dag, opptil flere ganger. Gleder meg sååå masse til å være fullt tilbake på håndballen igjen!!!! Vet at det ikke blir noen kamper ut resten av sesongen, og legen har sagt at jeg kan se bort fra det til hvertfall etter sommeren. Da får vi se hvordan det ligger an da. Er ikke bare bare å ha en plate i håndlettet med åtte skruer i. Men hvis jeg får plager med det, så er det mulighet for å ta den ut igjen. Men da må jeg ha i platen i minst ett år først. Jaja, jeg vet med det første at håndballen skal ikke bli lagt på hylla av den grunn! Og tenk, jeg får lov å oppleve en haug av opplevelser på et fantastisk lag som dette!
På dagens trening spilte vi treningskamp mot Teie. Jeg ble med på løping, men også litt kasting. Å kaste går greit så lenge jeg ikke tar imot meg begge hender – i hvertfall ikke før musklene er blitt mykere og det ikke er så vondt. Å varme opp keeper er også greit. Der er det bare å kaste avgårde ballen, og det er keeper som gjør mottak/redning. Men jeg måtte stå over når det ble en annen metode hvor spillerne skulle løpe en runde og få mottak for så å skyte på mål. Da brukte jeg heller kreftene mine på å skyte og ta mottak med en arm mot en vegg. Godt det finnes noen alternativer her i verden! Under treningskampen syklet jeg litt, men ble veldig fristet til å løpe ut på banen for å være med. Nå håper jeg virkelig denne perioden går kjempefort, for jeg vil tilbake på håndballbanen – som spiller!!!!
Skal tilbake på trening igjen i morgen, og til torsdag skal jentene spille kamp. Da blir det å ta turen ut i hallen å heie dem frem, og vi skal vinne over Nesjar. Ingen over, ingen ved siden av – vi tar dere! 

Men nå får jeg ordne sammen skoletingene og komme meg i seng. Tiiiidlig opp i morgen. Heldigvis en kort skoledag, men likevel. Jeg trenger søvn, selv om jeg ikke kommer meg i seng før seint. 22:30-23:00 er seint for meg når jeg skal på skolen dagen etter. Hvertfall når jeg skal opp litt før 06:00.
Håper dere har hatt en fin og herlig mandag, og kost dere. Ønsker dere en riktig god uke videre! 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *