DA ER VI I GANG

Categories Hverdag

Arbeidspc’n er igjen på skolen, og jeg har ingenting mer jeg kan forberede meg til. Utenom å kanskje skaffe litt informasjon i hodet. 1/4 av eksamensuken er over, og forberedelser til morgendagen er samlet inn. Vi fikk to oppgaver vi kunne velge mellom, og det er en besvarelse som skal leveres. Jeg fokuserte bare på den ene, og det er denne oppgaven som skal fortsettes på i morgen. Oppgaveteksten til den valgte oppgaven var som følger:

“Tenk at du er ansatt i et mediehus som har spesialisert seg på informasjon, medie- og markedsstrategier. Ansvarsområdet ditt er etikk, kommunikasjonsstrategier og kreative oppgaver.
 Mediehuset har blitt kontaktet av Barneombudet. De ønsker hjelp til å informere  unge om hvordan man oppfører seg på internett. Barneombudet ønsker særlig å rette fokus mot uvettig bildebruk på nettet. De vil også oppdra unge og foreldre i nettvett med utgangspunkt i lover og etiske regler.
Du skal forberede deg på å løse oppdraget for Barneombudet og skaffe relevant bakgrunnsmateriale.”

På forberedelsesdagen har jeg skaffet relevant informasjon som kan være nyttig. Ble mye surfing og notering, og jeg håper jeg har fått med så mye som mulig slik at det blir en fullstendig oppgave som kan gi meg en god karakter som jeg blir fornøyd med. Nå håper jeg bare at jeg ikke blir lei av temaet før oppgaven er levert. Har hele 18 sider med stoff som kan brukes i morgen. Gleder meg til å være ferdig med den teoretiske delen av eksamen i MK. Men jeg vet jo at det ikke tar slutt så fort. Så er det bare å fortsette og starte med eksame i bilde. Og så er det bare å forberede seg til en ny eksamen neste uke. De som har bestemt disse eksamensdatoene har vært veldig flink til å legge dagene tett innpå seg. Det er forsovet greit, men veldig hektisk. Nå er det bare en måned igjen av skolen og hele 13. års skolegang – én måned bare! Jeg kan ikke si at jeg har angret på linjevalget, men jeg har vært frem og tilbake hvert år om hva jeg vil videre. 

Resten av dagen skal jeg bare slappe av og lade opp til mange timer med hard jobbing i morgen. Og de neste dagene. Håper også at det fine sommerværet kan komme tilbake!

Ikke akkurat slik det ser ut når jeg jobber. Men syns bildet symboliserer at det er mye å henge fingrene i.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *