SOOOL OG SOMMER

Categories Hverdag

Etter det nydelige sommerværet forrige helg, kom griseværet. Likte det veldig lite. Men heldige som vi er har sommerværet kommet tilbake denne helgen, og jeg har hatt en kjempefin helg. Da jeg kome hjem fra eksamensdagen på fredag, gjorde jeg veldig lite. Jeg var helt utslitt etter den store prøveuken med de to eksamene vi hadde. Nå er det bare å vente på resultatet for å se hvordan det har gått. Fredagen skjedde det ikke stort. Sluknet litt på senga på ettermiddagen. Tar virkelig på å stramme og samle all teori og kunnskap man har for å fullføre eksamener så godt man kan. 

Lørdag, altså i går, var jeg stort sett hjemme alene. Min lillebror, Edvard, var det også, men han la jeg stort sett ikke merke til. På formiddagen fikk jeg slått gresset, og nå har det lik lengde på alle stedene. Skal bli deilig å få de brune flekkeområdene i plenen til å bli like grønt som det andre. En ordentlig sommerplen! Arbeidet og jobbet mye inne i går også, hvor stua ble ryddet og vasket skikkelig. Brukte noen timer på det mens alle de andre var på fotballcup og andre steder. 

Dagen i dag har vært helt fantastisk! Solen har virkelig vært med oss, og varmen har ligget på ca. 30 grader i sola (vært 27-28 grader i skyggen). Har kost meg masse ute i dag. Besøk har vi også hatt, hvor farmor og farfar kom tuslende. De slo av en prat et par timer, og vi satt ute på terrassen under paviljongen og koste oss masse. 
Pilt, den ene kaninen min, har kommet tilbake til hektene igjen. Han har vært inne siden tirsdag, da han lå helt slapp og lubben i buret sitt ute. Var helt sikker, og forberedt, på at han skulle miste livet. Men jeg gjorde alt jeg kan med å stelle og gi han alt han trenger, og det har visst godt kjempebra. Han har ikke fått tilbake alle kreftene enda, men jeg kan se stor forskjell på helsen hans bare på den korte tiden.
Ellers håper jeg dere har hatt en like fin og koselig helg som meg. I morgen er det tilbake på skolebenken igjen. Heldigvis starter jeg ikke før 09:45, og det er utrolig deilig å starte ukene slik. Og så er det bare 4 uker igjen av skoleåret. Helt utrolig – hvor har disse tretten årene blitt av?

 

Ellers skjer det ikke så store greier i min hverdag…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *