TIDEN FLYR OG LITE TEGN

Categories Hverdag

For en fin dag det har vært! Jeg vet at det har vært litt stille på fronten, men det har ikke skjedd store greier hvis jeg kan si det sånn. Dagene er stort sett like på jobb, men samtidig ikke. Dagen i barnehagen starter alltid med lyset slått av på avdelingen, og barna som ikke har spist hjemme før de kommer koser seg med frokosten på morgenkvisten. Rolig lek ble det også, og tegning ble det med en gang jeg kom – som vanlig. Barna vil ha meg til å tegne mye rart. Har til og med laget pc til noen av dem. Av de andre voksene har jeg fått mye skryt av at jeg er så flink til å tegne. Selv kan jeg jo si at jeg selv ikke syns det. Kanskje litt, men… Jeg er hvertfall ikke proff. Men moro er det at barna setter pris på det de får, og kan fargelegge med alle regnbuens farger. Til og med noen av guttene kommer bort og spør om jeg kan tegne for de også. 

I dag har det også vært den store fotograferingsdagen i barnehagen. Barna lurte veldig på hvorfor det kom en mann med masse utstyr som gikk rundt i barnehagen. Han kom vel i 09-tiden, men fotograferingen var ikke klar før et par timer senere. Jeg kjenner godt til den jobben, at det er mye arbeid på å rigge til for å få det riktige lyset og området som er rundt. Før det var avdelingen vår som skulle ut for å ta gruppebildet, koste vi oss inne. 
Vi hadde en liten samling hvor vi skulle fortsette med et prosjekt barna har. Før jeg begynte å jobbe der, skulle barna akkurat begynne på å lage seg selv (et prosjekt de har hvert år). Dette blir laget av isoporkule, som da skal være hodet. Kroppen formes av tjukk ståltråd, og påkledning blir satt sammen av stoff med når og tråd. Men vi voksene har også funnet ut at vi skal lage oss selv. Eller, det vil si at barna skal gjøre jobben med å hjelpe oss. Både meg og to andre fikk vi startet med i dag. Barna jobbet godt sammen med å finne riktig hårfarge på oss voksene, og klippet riktig lengde på garnet. Er utrolig moro å se så mange barn være engasjerte. Og det skal jammen bli spennende å se hvordan resultatet blir til slutt!

Så var det våres tur til fotografering av gruppebildet. Barna gikk på en lang og fin rekke ut til fotografen. Alle var flinke til å stille seg opp der fotografen ville ha de. Det viste seg også at denne mannen som skulle ta bilder av oss, han hadde vært der tidligere. Så de små visste godt til hvor tøysete han var for å få barna til å smile og være fine på bildene. Ellers har det ikke skjedd noe sånn veldig mer spennende. Fotografering var dagens høydepunkt som sto på planen, og jeg har hatt en superfin dag på jobb – som alltid

Nå er det snart fredag, igjen! Ukene flyr avgårde, og det skal bli godt med et par dager fri, selv om jeg helst vil være på jobb. Nå har jeg vært hjemme siden litt over fire, og har til nå fått spist litt enkel middag og slappet av. Snart er det avgårde på håndballkamp. Skal se på kamp med verdens beste dame, som var oppmann på Husøy og Foynland. Noen av de jeg spilte med har gått over til dette laget som jeg skal se spille i hallen. Skal bli veldig koselig å se de igjen!!!♥♥♥
For øyeblikket ble jeg litt oppslukt i det som går på TV. En gammel dame forteller om sin tid i konsentrasjonsleieren under andre verdenskrig. Syns akkurat det temaet er veldig spennende å høre på, hvor de forteller om det de opplevde på den tiden. Da kommer mine tidligere opplevelser og minner fra studieturen i 2009 veldig fort frem, og jeg husker absolutt alt som skjedde. Den store reisen med de hvite busser og aktiv fredsreiser var en kjempestor og flott tur. Jaja, gikk litt ut fra sporet nå. Avslutter derfor med å ønske alle og en hver, gutter, jenter, damer og herrer en finfin kveld videre! Ble også et lenger innlegg enn det jeg hadde trodd.

 

Q; Hva skal du i kveld?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *