JEG BESTOD

Categories Hverdag

Jeg vet jeg er litt seint ute enn det jeg hadde håpet på. Startet øvelseskjørigen på 16 årsdagen, og kjørte masse. Jeg ble myndig, men kom ikke i gang med lappen før åtte måneder senere – altså i Mai. Teorilesing startet jeg skikkelig med i August. Sein start på den siden av fronten også gitt. Tok første teoriprøve mandag 9. September, men dessverre bestod jeg ikke og hadde to feil for mye. Så ble det et laaang opphold og jeg kom ikke i gang før jeg fikk satt i gang med lesing igjen. Nesten to måneder senere, 6. November, var jeg på plass i Statsparken igjen. Jeg følte det gikk ganske så bra, men gikk ut derfra med samme resultat. 

Fem uker ble det til neste gang. Jeg hadde lest litt i denne tiden, men følte jeg ikke klarte å lese mer. Dagen før dagen, altså i går, så jeg litt igjennom teoriboka. Fikk også sett litt på nettet, før det plutselig ble en harddiskfeil på pc’n, og måtte derfor inn på reperasjon. Var ikke mye jeg leste og så på i går, og valgte heller og legge boken vekk. Opplagt og utvilt etter en natt søvn tok jeg meg en varm og god dusj. Alt ble pakket, for jeg skulle rett på jobb etter prøven, og så var jeg der. 

Jeg trakk en kølapp. Nummer fire sto det på den. Jøss, tenkte jeg. Er det ikke flere her. Jeg så skranken, og ingen andre var å se i køen. De to andre gangene jeg har tatt teorien har det vært mange mennesker som skulle ha gjort akkurat det samme som meg. Men i dag sklei jeg rett inn, og ingenting er vel bedre enn det. Både skrankedamen og mannen som sendte meg inn i prøvelokalet ønsket meg lykke til. “Takk” , sa jeg, “alle gode ting er vel tre”. Tiden startet og prøven var i gang. Etter nye tenking og svaring var jeg igjennom hele prøven. Denne gangen gikk jeg igjennom hele prøven på nytt før jeg avsluttet. I en skikkelig nærlesing om at jeg hadde krysset av på det jeg syns hørtes mest riktig ut, stoppet jeg putselig opp vet et spørsmål. Jeg endret på svaralternativet, og jammen er jeg glad for det. JEG BESTOD! Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg fått en for mye – én for mye. 
Nå er det bare oppkjøringen igjen, og jeg gruer meg mer enn det jeg gjorde da jeg startet med selve kjøretimene! Men godt er det og bare ha den siste biten igjen på bildet, så er lappen min! Jeg vet hvertfall hvem som gleder seg når jeg får den.

 

 Kul dato å bestå på! 11.12.13

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *