KJØRELØRDAG

Categories Hverdag

Så var det fredag den 13. desember i går, og lucia sto på planen. Dagen før hadde vi trent på toget og sangene av det som skulle fremføres. Barna var flinke under øvingen, og dette ga gode resultater. Foredrene sto på fremsiden av huset, og rundt hjørnet kunne de høre en lyd av sang. Santa lucia sangen gikk et par ganger mens vi gikk. Barna var hvitkledde og kjempesøte. Vi samlet oss sammen hvor vi fortsettet å synge til alle hadde kommet på plass. Så ble det enda flere sanger. Det be blant annet “tenn lys” og “santa lucia” fra jul i svingen. Den sistnevnet må nok være barnas favoritt, og de kan den nesten både ut og inn. Kanskje ikke så rart, for dette syns jeg selv er en veldig fin sang. Deretter var det å forsyne seg med lussekatter og varm kaffe/saft. Barna smilte og koste seg masse!

Her om torsdagen fikk jeg også vite oppkjøringsdatoen. Derfor har jeg vært mye og kjørt i dag. Både Tiril og Edvard skulle trene, og dette på to forskjellige steder. Først kjørte jeg til Eik for å slippe av Edvard. Videre var det å kjøre til Gjennestad med Tiril så hun fikk trent. Men de måtte jo hentes igjen. Istedenfor å kjøre hjem, tok pappa og jeg en tur til Obs i Sandefjord på en liten handlerunde. Vi hadde litt tid på oss, så da kjørte jeg litt rundt omkring på tilbakveien til Gjennestad. Med andre ord har det blitt mye kjøring i dag, og tvillingene har kommet seg trygt frem og tilbake. Ellers er det ikke store planer helgen har med seg denne gangen. Nå er det bare seks jobbedager igjen før det blir en liten juleferie. Nå har jeg ikke hatt ferie siden sommerferien og den lille tiden jeg hadde før jeg startet på jobb den 16. September. Kjenner det skal bli veldig deilig. Har igrunn ikke savnet den ene ferien de minste her hjemme hadde i høst. Men nå er jula litt annerledes og ikke minst veldig koselig!
Et kort og enkelt innlegg med bare tekst ble det i dag – og kanskje noen dager fremover. PC’n min er levert inn på reperasjon med diskfeil og ville ikke starte opp. Godt det finnes fagfolk som kan fikse dette også. Ha en fortsatt fin lørdag! 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *