VELKOMMEN 2014

Categories Hverdag

Da var vi inne i et helt nytt år, og 2013 har vært et innholdsrik år. Mye som har skjedd, både godt og vondt. Har ikke tenkt til å ramse opp måned for måned, men kan jo nevne noe av det som jeg husker best. Og det som sitter veldig godt festet er ulykken jeg hadde 10. Februar. En søndag tidlig på ettermiddagen var det håndballkamp som sto på programmet. Jeg var en av de syv som startet kampen, men fikk ikke spille mer i en tjue minutters tid. Det var da det grusomme skjedde. Vi var i angrep og jeg så en diger luke på min høyre kant. Jeg løp igjennom med ballen for å skyte på mål. Tok mine tre skritt og hoppet høyt opp i lufta da jeg kjente jeg fikk en dytt i siden og dermed kom i ubalanse. Høyrearmen fikk hele kropsvekten over seg, og så sa det *knekk*. Der lå jeg på banen i store smerter, og et håndledd som var brekt. Et veldig stykt brudd fikk jeg vite på sykehuset. Etter dette ble det litt treninger, men så var vi ikke lenger et Husøy Foynland lag lenger. Dermed har det ikke blitt noe mer håndball siden våren.

Men nok snikksnakk om det. Per i dag er hånden brukbar til alt ting, men fortsatt lite bøyelig og noen smerter nesten hele tiden. Men det klarer jeg å leve med enn så lenge.

Siste året på videregående bestod jeg med glans, og hadde ståkarakterer i alle fag. Det har alltid blitt sagt at tredjeklasse er et tungt år, i verstefall mye å gjøre. Og det skal jeg ikke legge skjul på. Jeg fikk gjort alt jeg skulle av lekser og oppgaver, og var fornøyd med resultatene jeg fikk.

I sommer startet vi med å rive kjøkkenet, og et helt nytt kjøkken skulle inn. Pappa sto på, og fikk veldig god hjelp av Oskar og meg. Vi ble så fornøyd med sluttresultatet, og i dag er det bare koselig å sitte på kjøkkenet enn det var før. Mer lyse farger har kommet inn, og det er veldig deilig. 

I høst startet jeg i en helt ny jobb, og tok virkelig et stort skritt ute i den store verden når jeg startet å jobbe i barnehage. Hvem hadde trodd det? Ikke jeg for et år siden. På slutten av ungdomsskolen ville jeg bli fotograf, men ville ikke bygge videre på det ettersom jeg hørte at det var vanskelig å komme ut i læra og den veien. Tok derfor ikke noen tanker videre på det. Grafisk var også noe jeg likte da jeg gikk på skolen, og andre året ville jeg bli mediegrafiker. Men den gang ei. Dette forandret seg igjen siste året på videregående, og da, da ville jeg begynne å jobbe i barnehage. Og der er jeg nå, og koser meg på jobb hver eneste dag. Så helt siden 16. September har det blitt jobbing hver eneste dag frem til siste jobbedag på lille julaften. Da var det endelig deilig med litt juleferie, men i morgen er det tilbake på jobb igjen.

Rett før jul, nærmere bestemt 19. Desember hadde jeg oppkjøring. Dette gikk veldig bra, og siden den dagen har jeg hatt lappen. Men ikke noe egen bil enda. Vi hadde en fin julefeiring hjemme i år, med litt familiebesøk. Det kan dere jo både lese og se litt lenger ned på bloggen. Romjulen har vært stille og rolig, og nyttårsaften var veldig hyggelig. Vi var bedt bort til et vennepar av oss i år. Noe så hyggelig. Masse god mat ble servert. Både hjemmelaget pizza, kjøttboller, potetbåter, eggerøre… Ja gud vet. Masse godt var det! Til og med en nydelig dessert fikk vi litt senere på kvelden. For en god ostekake dette var, og med jordbærgelé på toppen av det hele. 

Mye kos og skravling ble det denne kvelden, og de minste barna fyrte av noen små fyrverkeri før den store oppskyningen endelig var der. Da gikk vi alle ut til fotballbanen ved Tønsberg svømmehall. (Vi feiret på Trælleborg) Mange fine farger og mønster på fyrverkeriene, og en super fin start på 2014. Etter all hyggen, nydelig mat, dessert og god vin tok vi turen hjem i 01-tiden. Kom meg ikke ordentlig i seng før nærmere 03.00 i natt, og sov veldig godt denne natten i forhold til natt til nyttårsaften. Dermed avslutter jeg med å si riktig godt nyttår til alle og en hver!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *