BESØK OG ROLIG KVELD

Categories Hverdag

Riktig god lørdagskveld. Endelig helg, og et par dager til å lade opp på. Gårsdagen var stort sett stille og rolig, og vi koste oss med god mat da kvelden kom. Strimlet biff med ris, bearnaise og brokkolig kunne nesten ikke blitt bedre på en endt travel fredag. Og ikke nok med det. Dagen før hadde jeg sagt at jeg ønsket meg bærpai. Og så flink som pappa er på kjøkkenet laget han det. Var helt himmelsk, og jeg har også bestilt dette til neste helg! På toppen av det hele koste vi oss med norske talenter på tv-skjermen. Ellers ble det en tidlige kveld på meg, ettersom jeg var ganske sliten og trøtt.

Morgendagen startet ganske tidlig. Siste timene av nattessøvnen min var jeg ikke langt i drømmeland. Våknet en gang i halv seks tiden og rundt åtte. Og da klokken nærmet seg ni var det ikke noe annet å gjøre enn og stå opp. En rolig morgen ble det, og bare mamma, pappa og meg var oppe en liten stund. Er ikke helt vanlig for meg å stå så tidlig opp, og pleier å sove til ti tiden. Kanskje det har noe med at det ble en tidlig kveld i går.

Men dagen hadde også planer. Jeg skulle på besøk. Det er nå snart fire år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen, og på barneskolen var jeg så heldig å ha en helt fantastisk lærer de tre første årene mine på skolen. Derfor var jeg så heldig at det passet denne helgen at jeg kunne komme en tur til henne. Veldig… nei, utrolig koselig var det å se henne igjen. Jeg har hørt masse om at tidligere elever som har gått ut av skolen (i dette tilfellet grunnskolen) har vært inne på en liten visit en eller flere ganger. Men dette hadde jeg ikke mulighet til da jeg gikk på skolen, og heller ikke nå som jeg har lange dager på jobb. Man må benytte alle og en hver anledning til å gjøre slike ting. 

Nå har vi kost oss med første del av hver gang vi møtes og god middag. Tror dette kan bli en veldig fin kveld, og må også en liten kjøretur ut senere for å hente både pappa og lillesøster. Ellers er det ikke så veldig mye nytt. Legger ved et bilde av den supergode paien som pappa lagde.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *