EN INNHOLDSRIK ONSDAG

Categories Hverdag

Så var vi kommet halvveis av denne uken, og liker ikke at tiden går så fort. Mars har bare noen få dager igjen, og så er allerede April rett rundt hjørnet. Syns det nesten er litt skummelt, for med dagene/månedene blir også jeg eldre. Bare et halvt år til jeg blir tjue også –  whuuuææææ! Stort sett hver dag er jeg klar for å dra på jobb, men i dag sto jeg opp litt senere enn jeg pleier. Har et par klokker på som vekker meg om morningen, men da jeg fikk skrudd av alarmen etter at nummer to ringte, klarte jeg også å slå av den siste. Bråvåknet litt da for å si det sånn, når jeg først våknet 06:50. Rundt førti minutter hadde jeg på meg da. Jeg er en sånn person som liker å ha god tid på seg, men jeg er også litt smart som gjør alt klart dagen i forveien. Så jeg stresset altså ikke med andre ord. Men en blir alltid litt stresset når ikke alt blir som det vanlige, selv når jeg hadde god tid for det. 

Ellers var jeg på jobb før jeg startet. Alltid på plass 10 minutter før jeg må. Det har alltid vært sånn og sånn kommer det alltid til å bli. Blir litt lenger dager for å si det sånn, og hvis en legger sammen dette alle de dagene og månedene jeg har vært der så er dette mye. Men det viktigste må vel være at jeg er der til tide, og ikke minst koser meg. Og i dag koste jeg meg litt ekstra. På formiddagen ble jeg med en av de andre avdelingene på tur i skogen, og jeg hadde med meg to fra min avdeling. Utrolig koselig å være på tur, selv om vi bare var en liten tur i skogen ved eikbanene. Men den følelse av å komme seg utenfor porten, den er fantastisk!
I skogen gikk vi for å høre på fuglesang og finne naturelementer. Ble ikke så mye høring siden fokuset var på å finne forskjellige småkryp (av de som hadde kommet frem). Vi fant for eksempel noen arter av biller, en type saksedyr og en middels stor edderkopp. Godt det er flere damer enn bare meg som liker og er glad i små kryp. Og angående kryp – jeg gleder meg til stålormene dukker opp. Er ikke så veldig lenge til det. 

I lunsjtiden da vi nærmet oss ferdige kunne vi se ute at det kom noen få fnugg dalene ned. Og jammen kom det ikke snø. Jeg likte dette veldig lite, men sluttet fort og det var ikke sånn snø som ble liggende. Fremover så håper jeg at det kommer masse sol, slik som det er meldt. Ser på langtidsvarselet at det er mye sol, så er det bare å se når dagen kommer og dette stemmer. Kjenner på kroppen at det hadde vært veldig deilig. “Litt” lei regn og dårlig vær for å si det sånn!
Nå har jeg spist litt av mammas fantastiske blomkålsuppe som hun lagde i går, da hun hadde jentekveld. Jeg er veldig glad i kremet blomkålsuppe som en får kjøpt i butikker, så denne var rett og slett ikke noe dårligere. Supergod var den med andre ord! Det er også tre uker til ferie, og det gleder jeg meg masse til. Litt borte fra jobben skal bli veldig deilig, jeg som er der hver eneste dag. Aldri borte. Siden jeg startet har jeg vel bare vært borte de få gangen jeg har hatt teoriprøve/oppkjøring og noen få møter. Altså utrolig lite fravær. Har til og med fått skryt for det av sjefen, og bedre enn det kan det vel ikke bli. 

Resten av kvelden blir det å slappe av og bare kose seg. I morgen blir et full fart igjen, hvor vi skal starte å jobbe med et lite såprosjekt. Det nærmer jo seg påske, og da må vi vel så litt karse. Og i den anledningen skal vi dekorere melkekartonger med frosker, blomster og andre figurer. Vi har fått masse resteark av mamma, og så skal jeg få lov til å låne med meg stansetangen til å stanse ut blomster og slike ting – og ikke minst frosker som vi kan pynte med i regnskogen vår. Blir vel også litt maling på morgendagens program, hvor jeg også har fått en idé å male fjell som vi kan henge på dodørene. Er det regnskog, så er det regnskog! Er så koselig å være på en avdeling med så mange fine farger, istedenfor noen rom som har kjedelig hvitmaling på seg. Og både vi og foreldre lurer på hvor langt vi skal gå. Det vil vel tiden vise.

 

Q; Hvordan har din dag vært?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *