SIDEN SIST

Categories Hverdag

Farvel mars og velkommen april! Tiden bare flyr, og det gjør dagene også. En uke siden sist jeg var innom her, og i mellomtiden har det skjedd litt. Fredags morgen kom, og dagen var kommet for at mamma og pappa skulle ut på tur til Polen. Jeg våknet da de ble hentet, men hadde en times tid på øyet før jeg måtte opp og avgårde til jobb. Litt ekstra lenge kunne jeg sove siden jeg hadde bilen. Endelig kunne jeg kjøre til arbeid. Lite trafikk er det den veien også på den tiden når jeg drar, så var veldig deilig. Etter jobb var det å plukke opp lillebror, og sammen kjørte vi opp til Revetal. Han skulle nemlig være der hele helgen. Vi tre andre hadde huset for oss selv. 

Fredagskvelden var det bare Oskar og meg hjemme. Tiril var ute på farten, og hun hentet jeg senere på kvelden. Men ikke nok med at vi var alene hjemme. Denne helgen ble det nemlig fotball. Lillesøster skulle ha trening i Kvelde – en times tid kjøring. Derfor ble tante huket inn, for jeg visste ikke hvor dette var. Og jeg liker heller ikke å kjøre alene hvis jeg ikke vet helt hvor jeg skal. Er ikke akkurat kommet dit enda. Tante hadde ikke vært der før hun heller, men hadde fått en liten beskrivelse på hvor vi skulle. Var bare å følge E18 og ta av til Larvik (tror jeg det var). Dermed følgte vi videre på en lang vei. Følte meg ganske øde og på landet der vi kjørte, og det var det jo også. Vi fant frem til slutt, og etter at vi hadde sluppet av Tiril tok vi oss en tur på butikken som lå like i nærheten. På Spar butikken som lå der var de inne i en periode med litt salg på en del ting. Fikk huket med meg litt, og tenkte litt på lillesøster at hun trengte energi når hun var ferdig. Ble en brus på hver og sjokoladeenergi.

På søndagen ble Tiril tatt ut til kretskamp i Mjøndalen. Dette var ganske tidlig, så jeg sto over å bli med. Tiril hadde derfor med seg tante og fetteren sin på kamp. Var ganske tidlig oppe om lørdagen, hvor vi var på Revetal til klokken ti. Så fra lørdag til søndag var det bare meg og Oskar hjemme, siden den lille spirrevippen som skulle spille fotball neste dag ble med opp til tante over natten. 

Nærmere søndagskvelden var alle på plass i heimen igjen, og ingen av oss orket å lage noe mat. Vi tok derfor turen innom fast food sjappa på kilen og tok med oss en kebabrull hver. Så helgen vår skjedde det litt av hvert.

Mandagen kom, og den siste dagen av mars var snart forbi. En ny uke med nye muligheter, og en ny arbeidsuke. En hel vanlig dag på jobb, og jeg koser meg like mye enda. I det siste har jeg funnet frem noen gamle bilder fra hodet. Bilder av hvordan barna så ut da jeg startet på den nye arbeidsplassen, og hvor mye de egentlig har forandret seg det siste halvåret. Helt utrolig! Jeg kan se store forandringer på utseendet, men også personligheten. Morsomt er det å kunne følge barna store deler av dagen, og jobben blir nesten min andre familie. Jeg ser jo de mer enn de jeg bor med i løpet av døgnet. Ellers har jeg ikke så mye mer å fortelle om for denne gang. Det er helt fantastisk for tiden, og mange fine dager med mye sol. Håper bare det varer!

 

 

Q; Hvordan har din helg vært?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *