KUSINER PÅ TUR

Categories Hverdag

Etter jobben i går dro jeg rett avgårde til Revetal en tur. Våres kusine på syv år skulle komme på overnatting, så da hentet jeg henne. Denne lørdagen hadde jeg ikke store planene, men ble litt planer utover dagen. Tok med meg kusinen min på tur i skogen. Gikk en tur til gamle barnehagen til tvillingene for å se hvordan de hadde det da de var der. Snuppa fikk lekt og klatret litt, og til og med babyhuska ble prøvd. Turen gikk videre, og neste vi møtte på stien var månedammen. Det var hit vi i utgangspunktet skulle på tur, for å se om det var noe liv i dammen. Ordet liv var nok et sterkt ord i dette tilfellet. Da vi kom svømte det et andepar i vannet. Så ikke ut som de var villig til å hilse på oss, og vi utforsket videre i dammen. Salamander var et av livene jeg så etter, men var ikke liv på dem heller. Tror jeg bare så en, og prøvde å få tak i den. Men sleip som var smatt den avgårde. 
Mer annet spennende var det ikke å se på, så vi gikk videre til andredammen for å se hva vi fant der. Stille var det på vannet, og ikke et eneste kryp ga fra seg liv der heller. Derfor bestemte vi oss for å gå innom Byskogen skole å se hva vi kunne gjøre der. Matilde fant en huske hun prøvde, og jeg må virkelig si at det er blitt sårt på lekeapparater. Før jeg gikk ut av grunnskolen var det et tårn med sklie og noen dumper. Men de siste årene har barneskoledelen mistet mange små arenaer hvor det var lekeapparater for de minste, og området har blitt veldig åpent, men samtidig tomt. Får håpe de har noen planer fremover som kan få skolebarna i mer aktivitet når de har friminutter og slike ting.

Før vi tuslet hjemover gikk vi innom ungdomsskoledelen for å se der tvillingene går (de er snart ferdig med åttende klasse allerede….wuuæææ). Gjennom den lille turen rundt skolen vekket det mange gode minner, og jeg er superglad for at jeg fikk gå hele ti år på Byskogen! Hvis jeg skulle savnet grunnskolen eller videregående, så heller det mer på Byskogen enn Melsom. Jeg hadde det helt supert på bondelandet i tre år, det er ikke det. Men over ti år så opplever man ganske mye enn det en gjør på tre år.

Hjem kom vi tilslutt, og ble litt kos i sofakroken før det ble en liten bytur med mamma og lillesøster. Ble til og med litt shopping på meg, noe jeg ikke hadde planer for. Ble en ny topp, en sommerkjole og en bukse. Klesskapet mitt skal fornyes, så da er jeg jo litt på vei. Resten av kvelden skal vi slappe av og kose oss med gooood middag. I dag står det nemlig taco på menyen. Ønske alle og en hver en riktig god lørdagskveld og en strålende helg videre!
 

Kusiner på tur

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *