PINSEN ER HER

Categories Hverdag

Morningen startet plutselig litt brått på meg. Vekkerklokkene (ja, du leste riktig. Har på fire stk) ringte, men da den siste ga fra seg lyd 06:30 ble jeg plutselig liggende litt lenger. Jeg var langt inne i drømmeland og hadde lyst til å sove siden det var fridag. Men et kvarter senere bråvåknet jeg. Det var ikke lørdag slik som jeg trodde, og alt var bare en drøm. Da var det bare å få på seg filler, spise frokost og lage matpakke, og tilslutt stelle og komme seg avgårde til jobb. 

Det er alltid positivt å komme på jobb, og det er få dager for å si det sånn at jeg heller skulle ønske jeg var hjemme i senga. Det må vel ha noe med at jeg har mange flotte kolleger og herlige barn å være sammen med en hel dag. Ikke lenge til sommerferie er det heller, og det har gått litt mer inn på meg at vi bare har tre uker igjen på jobb. Hvor har dette året gjort at seg? Alle de fine dagen har fløyet avgårde som en rakett, og snart skal vi ta farvel med de fantastiske skolestarterne jeg har blitt så glad i. Men ikke misforstå meg helt – de nydelige og sjarmerende 3 og 4 åringene er helt skjønne de også. Det er nesten litt farlig å være så glad i så små barn når du blir så fort glad i dem. 

Men, men… I går fikk vi startet med litt vasking på avdelingen, og i dag har vi forsatte videre med masse rydding. Vi er vel den avdelingen som nesten er helt ferdig, og kan slippe unna stresset på slutten av barnehageåret. Og det er ikke bare vi voksne som har vært effektive. Noen av barna har også vært flinke til å hjelpe til. Og med slikt arbeid går dagene fort. I hvert fall litt. Nå er det plutselig helg – igjen. Og ikke er det bare en helg, men pinse. Det betyr at det er fri på mandag også, som vi si at det er en liten langhelg. Skal bli godt med en litt kortere uke på jobben, og føler at det er en del som skjer fremover og mye som skal gjøres før ferien starter. 

Vel hjemme etter jobb fikk jeg med meg litt ryddestøv fra jobb. Jeg fant frem støvsuger, støvklut og vaskemop og fikk tatt et skikkelig tak på mitt eget rom. Min lille hule er ryddet, karmer og overflater er blitt tørket og gulv og kjøleskap er blitt vasket. Til og med sengen er blitt skiftet på. Og hvor deilig er det ikke å legge seg til å sove i en seng som har fått nytt og frisk sengetøy? Det er helt fantastisk! Og hvor godt er det ikke å få den følelsen når alt rundt seg er ryddig og pent? Og samtidig ble kvelden avsluttet med deilig middag – biff med båtpoteter, brokkoli, blomkål og bearnaise. Nå er jeg ganske mett, og kvelden skal brukes til å ta det helt med ro å se om det går noe spennende på tv. Livet er herlig for tiden!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *