REGNDAG OG FOTBALLKAMP

Categories Hverdag

Vått, vått og atter vått. Og lite søvn fører til enda trettere jente om dagen – selv om det kanskje ikke syntes så godt. Føler jeg har kommet inn i en periode igjen hvor jeg sover dårlig. Klarer meg fint med syv, åtte timer om natten, men når jeg i tillegg våknet et par ganger blir det fort litt kortere. Men jeg kommer meg opp til tiden og følger dagen som vanlig. I natt har det regnet masse, og det har det også gjort i dag. Slang på meg regntøy da jeg dro avgårde til morgen i dag. Gummistøvlene hadde jeg selvsagt stående på jobben, så med joggesko ble det fort mye sprut da jeg syklet avgårde. Klissvåte sko og gjennombløte sokker hadde jeg da jeg kom på jobb. Da var det godt at jeg hadde vært litt smart tidligere og lagt noen ekstra sokker i sekken. 

Arbeidsdagen har gått i ett, om ikke mer. En utrolig hektisk dag, og jeg har følt at jeg ikke har sittet still. Mye uro med både høy stemme og skrik på mange små barn. Har øresus av stemmer og andre lyder i mine ører. Høyt nivå med andre ord, og en mer hektisk har det blitt på både meg og de andre når vi har vært mangelfull på voksne. Derfor kjenner jeg at det skal bli godt når jeg kan tusle hjem fra jobb i morgen ettermiddag å vite at jeg ikke har noen planer. Enn så lenge. 

Vel hjemme i ettermiddag ble det et lite pust i bakken før jeg fant ut at jeg kunne dra ut i kveld. Foreldrene mine og jeg tok oss en tur for å se lillesøster spille fotballkamp på hjemmebanen mot Store Bergan. En spennende kamp, og når det nærmet seg slutten fikk vi også en liten skur med regn. Lynglimt var det også, men ikke så mye av det og buldringen som jeg håpet på. Nå ønsker jeg meg skikkelig møkkavær en dag! Sluttresultatet for tønsbergjentene ble 6-1. Og Tiril skåret vel store deler av målene. Ellers er det ikke stort som skjer om dagen. Litt sus i luften er det, men ikke noe mer enn det. Håper alle har hatt en fin uke så langt og er klare for helg. Det er nemlig jeg! Nå skal det bli godt å legge seg snart, etter en kaos dag som det har vært i dag!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *