IKEA OG BESØK

Categories Hverdag

Etter hverdagens vanlige program var kroppen ganske sliten da helgen var kommet. Etter at jeg hadde kommet hjem fra arbeid i går, samtidig og fått senket skuldrene litt, tok jeg turen ut til mine besteforeldre på tangen. Det var egentlig en grunn til at jeg dro utover der, i tillegg til å komme på et lite besøk. Men det jeg egentlig skulle ta med meg ble selvfølgelig liggende hjemme. Derimot en liten pose med Ikea småting ville jeg ta med meg å vise. Mens vi tok en prat fikk jeg også et par skiver med kjøttpålegg. Det vil si kokt skinke med slangeagurk. Hvorfor skal det ha seg sånn at brødmat smaker så mye bedre når man er borte? Husker for mange år siden da jeg var mindre, var en helg oss farmor og farfar. Hadde min egen liten plass i stuen når barne-tv rullet på skjermen. Og der satt jeg i godstolen med reisetvn foran meg og en liten skål med godt i fanget. Det var tider det. Har mange fine minner fra den tomten i mine yngre dager. 

Det ble en fin liten tur før jeg plutselig ble ringt og mast etter kvart på syv. Jeg måtte kjøre en tur innom mammas jobb for å hente noe hun hadde glemt, og dette måtte skje før butikken stengte syv. Jaja, jeg fikk meg i hvert fall en fin tur til Husvik, og kvelden hjemme ble avsluttet med taco til middag. 

Jeg fikk kjenne på kroppen i går kveld at jeg var sliten, og det var deilig og kunne sovne før klokken slo 01:00. Ekstra deilig var det og kunne sove helt frem til elleve tiden og våkne opp i et stille hus med få personer hjemme. Og ingenting er bedre å starte dagen med en god og varm dusj for å få våknet ordentlig. Forrige lørdag var jeg på champions league kamp i Arena Larvik, så det var deilig og kunne nyte en stille og rolig dag som det den har vært i dag. Fått vasket litt her og der, og ellers bare kost meg. 

Litt over her nevne jeg Ikea. Om torsdagen dro fem kolleger og jeg innover rett etter jobb. Det var relativt lite trafikk innover, og jeg og hun jeg satt på med brukte litt under en time. Vi fikk samlet oss og sammen spiste vi middag inne på Ikeas restaurant. Det var en del folk der, og masse god mat. Men jeg endte opp med en tallerken med poteter, kjøttboller, fløtesaus og tyttebær ved siden av. Smakte faktisk veldig godt. Kanskje ikke så rart siden jeg var sulten. Alle ble gode og mette. Så var det tid for shopping. Vi koste oss masse og fikk sett på mye rart. Og alle fant noe som ble med oss hjem. Hvorfor vi tok turen var for å handle inn litt til barnehagen. Men man kan jo ikke gå der i fra uten å ta med seg noe. Jeg fikk veldig mye lys og litt andre ting for en billig penge. Ble faktisk litt overrasket da jeg så sluttsummen. Trodde det kom til å bli en del, men der tok jeg feil. 
Hjemover bar det og jeg hadde en fantastisk kveld. Hjemme på Eik var jeg ikke før litt over ti. Da fikk jeg mamma og pappa til å hente varene mine og så syklet jeg hjemover. Sykkelen min hadde jeg ståendes på jobb, så den måtte jeg jo få med meg. Så hjemme var jeg ikke før i halv elleve tiden. Det ble en lang og fin dag på fjorten timer, og ikke minst innholdsrik! I kveld skal vi kose oss med god middag. Kan også glede meg til måltidet i morgen hvor vi skal ha ribbe. Har jeg nevnt før at jeg elsker middag?!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *