EN FULL DAG

Categories Hverdag

Etter en flott dag på jobb i går var jeg en liten tur hjemom før turen bar videre til Revetal med invitasjoner. Og der ble jeg noen timer. Først hos min tante hvor vi pratet litt. Så ble det litt skravling hos den andre familiegjengen. En lang dag på jobb og den lille besøksrunden, da var det bare å slenge seg på senga og foran tv-skjermen resten av kvelden. Litt seint ble det også i natt.

Med en god natt søvn var det en fin dag i vente. Med litt mat i magen var det bare å komme i gang med oppgavene. Litt husarbeid ble gjort og flere maskiner med tøy har blitt vasket. Noen må jo ta over klesvasken som er mammas jobb når hun ikke er hjemme. Mens maskinene gikk har jeg også vært og jobbet ute i hagen. Koser meg med mitt lille skogprosjekt. Masse smågreiner skal vekk, og da er det bare å ta frem den store hagesaksen og få vekk både rusk og rask. Håper å få det fint der til sommeren kommer, å ha fått ned kvistene til sommeren kommer. Er hvert fall lov å håpe. 

Så var det tid for den lille runden min. Tvillingene skal stå til konfirmasjon i Mai, og gjester skal jo også inviteres. Planen var å få kjørt avgårde med alle invitasjonene, men hittil har jeg bare fått levert tre. Farmor og farfar skulle ha en de også, og det som skulle vært et lite besøk ble plutselig ganske lenge. Mange timer faktisk. Men så var det tid for å komme seg hjemover. Med litt avslapning før jeg skulle hente lillebror på togstasjonen fikk jeg også en telefon fra min mormor om at hun hadde kommet hjem igjen. Så etter at jeg hadde fått broderen hjem var det avgårde til Horten. Drar aldri på besøk dit, så i kveld ble jeg sittende der en times tid. En vanlig helg for meg pleier jeg stort sett å være hjemme, men i dag har jeg bare vært på farta. 

Halv ti i kveld var jeg hjemme fra besøksrunden, og jeg fikk litt tid til meg selv en time bare før jeg måtte hente lillesøsteren min i byen. Sånn er det når hun drar på guttebesøk. Kjenner også nå at hodet mitt er ganske tungt, og litt vondt. Får plante kroppen godt i senga og se om jeg finner noe spennende på tv-skjermen. Nå skal jeg ha litt Pernilletid for meg selv. kose meg med litt mat.
 

1 kommentar

1 thought on “EN FULL DAG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *