DET ER HELG + FÅTT PLASS

Categories Hverdag

Hverdagen er tilbake igjen etter å ha vært småsyk og en liten påskeferie. Var veldig deilig å være tilbake på jobb etter påsken, og siden det var fri på mandag har denne litt kortere uken bare fløyet avgårde. Puh, nå er det fredag igjen. Deilig det, men ukene går så fryktelig fort. Så fort at jeg nesten ikke husker alt som skjedde de forskjellige dagene. Men alt i alt har dette vært en fin jobbeuke, og for et knallvær det har vært. Deilig og kunne gå ute på jobben i en tynn genser og fleece, og ullundertøyet kan jeg endelig legge helt bort. 

Det er bare å nyte finværet, en vet aldri når det kan komme dårlig og skikkelig grisevær. Er så deilig med vår, og sommeren som nærmer seg. De siste dagene har jeg våknet til en fin soloppgang og herlig fuglesang. Hva er vel ikke bedre med litt fuglekvitter når vekkerklokken ringer tidlig om morgen. Men nå er helgen kommer her igjen, og den skal nytes med litt arbeid, bursdagsfeiring og avslapning før det er en ny uke på jobb med de små barna som har kommet ut av vinterdvalen sin og har masse lyd som de har samlet opp i løpet av mørketiden. 
I ettermiddag har jeg også hatt et lite besøk av en “liten” venn. Han var vel egentlig litt større enn vanlig, og han ble til og med på en liten shoot med meg. Han foran – og jeg bak kamera.

 

Jeg kan også dele med dere at jeg har fått skoleplass! Satt i pausen min på jobben i går da det var kommet en mail. Jeg åpnet den og så at oveskriftsemnet var “Bekreftelse på skoleplass”. Og jaggu hadde jeg ikke kommet inn. Så til høsten er planen for å gå litt skole igjen. Viste seg at medier og kommunikasjon ikke var helt min vei å gå i ettertid. Angrer ikke, for jeg lærte utrolig mye som jeg er interessert i. Men nå som jeg har jobbet i barnehage i snart to år ser det ut til at jeg har funnet ut av hva jeg vil. Jeg storkoser meg i jobben min, og da er det vel på sin plass å ta en utdannelse den veien også. Så nå venter en spennende høst. Trenger heldigvis ikke fulle dager/uker på skolebenken igjen. Studiekompetansen har jeg i ryggsekken allerede, så trenger bare programfagene. Så da krysser jeg fingrene for at jeg kan fortsette i jobben min samtidig som jeg tar utdannelsen ved siden av. 

Ønsker alle sammen en riktig god helg!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *