GÅ VEKK!

Categories Hverdag

For en fin dag dette egentlig har vært. Bortsett fra litt ruskevær tidligere, har det også vært en ganske fin dag på jobb. Endte med litt overtidsarbeid, men det gjorde meg ingenting ettersom jeg ikke hadde andre planer på programmet. Vel hjemme og middagen skulle stekes. Lagde meg nydelige pannekaker, i et stille og rolig hus. Familien var halvert, og da var det bare å nyte det. 

Tiden gikk her hjemme, og plutselig følte jeg meg helt alene. Var så stille. Plutselig fant jeg ut at jeg ville ta meg en tur ut. Ut å se på et sted jeg ikke hadde vært på x antall år. Et sted ute i skogen hvor jeg pleide å være på utedagene da jeg gikk på barneskolen. Husker stedet godt, og hvordan det så ut. Hadde det fine bildet i hodet, og jeg tuslet avgårde meg snuten nordover. Gikk også fobi en annen kjent plass jeg pleide å være mye på skolen, det kjente stedet månedammen. Dessverre er det ikke like fint som det en gang var. Har vært en del graving der for et par år siden, og det ser litt trist ut der. Var litt på jakt etter salamandrene, men ikke lett å få øyet på de. Så snutten av halen på en, men ellers var det grått i det grå vannet.

Jeg går videre for å finne en annen plass jeg husket veldig godt. Tar skrittene inn på en sti, men noen meter med gåing finner jeg fort ut at jeg ikke kommer frem den veien. Så kommer jeg på at det var en annen sti til det fine stedet. Jeg går og går, men finner jeg noe…? Det eneste jeg ser er nedhogget skog. Overalt! Hvorfor fant de ut at den flotte skogen skulle kappes ned? Og hvorfor ødelegge en så fin plass ute i skogen? Kjenner til flere steder i den samme skogen. Blant annet plassen jeg var på hver eneste dag, fra morgen til kveld, ute hele dagen da jeg gikk på uteavdelingen i barnehagen. Hvor finner de ut av at de skal rive ut og lage store sår i en så fin skog? Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor? På jobben har jeg lært mye om regnskog, og det er dette ordet som dukker opp hos meg når jeg ser skogen med disse utseende. Triste skogplasser!

Jeg går rundt i den store skogen og hører fuglesang og skogens lyder. Plutselig hører jeg noen merkelig skritt komme bak meg. Minner meg litt om en helst som galopperte. Jeg snur meg sakte rundt, titter over skulderen og får en kjapp reaksjon – KOM DEG VEKK!!!!!, ropte jeg høyt ute i skogen. Der kom det en stor og svart hund rett mot meg. Jeg vet at de ikke kan være farlige. Men jeg stoler ikke på vilt fremmede hunder eller andre dyr jeg ikke kjenner til. En vet aldri hva de kan gjøre. Eieren hørte skriket mitt, og det eneste som kom tilbake var at han ropte på hunden sin. Han var et godt stykke unna. Hvorfor lar de hundene gå løse når de ikke klarer å ha kontroll på deres egne dyr??? Det er ikke alle, men ganske mange er sløve på den fronten når det gjelder hunder. Tenk på de menneskene som er redd for disse dyrene. Jeg er selv redd hvis jeg møte på en fremmed hund som går løs, i hvert fall når ikke eieren har bånd. Båndtvang er det også! 

Fikk meg en liten tur ut i kveld, og nå skal kvelden brukes til å slappe av å samle ny energi til en ny dag på jobb. Bare to små dager igjen nå før helgen er her igjen. Og jammen er det ikke mange uker igjen til sommerferie. Månedene bare flyr avgårde, er nesten litt skummelt å tenke på!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *