HVOR BLE HELGEN AV?

Categories Hverdag

Så var denne helgen snart over. Og jeg som trodde den skulle vare lenger. Det har vært en fin helg hvor jeg hadde dagen stort sett helt for meg selv. Begge brødrene har vært bortreist. Han ene ble bortplassert på Revetal mens han andre har vært på overnatting et eller annet sted. Med tre yngre søsken som stadig er på farten er det ikke lett å vite hvor de er til en hver tid. Men i går hadde jeg hele dagen for meg selv. Rett etter de andre hadde dratt avgårde på Sandagcup med lillesøster, fikk jeg endelig sjansen til å vaske og ordne i ro og fred. Når jobben var gjort ble belønningen at jeg kunne ligge ute i flere timer. I går var faktisk sola fremme hele dagen, og den varmet. Viste vel rundt tjuefem grader her i skyggen. Og da var det godt å få sol på kroppen. Alle de timene jeg koste meg ute ga et godt resultat med bikiniskille og farge på huden.

I helgen har det også vært det store 40-årslaget til tanten min. Så i går kveld var det å frakte disse foreldrene på fest, mens lillesøster og jeg skulle ha kosekveld alene – trodde jeg. Endte med at hun fikk besøk av noen venner, mens jeg satt alene hele kvelden i min egen lille boble. Koste meg med litt sunn taco, med bare grønnsaker. Tiden gikk og klokken bikket over til en ny dag. Da var det på tide å ta seg en liten kjøretur til festen for å bringe hjem folket. Ble sittendes litt, så var ikke i seng før klokken ett i natt. Og opp igjen var det å komme seg i åtte tiden til morgen i dag. Jeg hadde nemlig sagt ja til å kjøre til Sandefjord med foreldrene, for å se Tiril spille kamp med damelaget. Det ble to kamper på dem i dag, og kom på en god tredjeplass med 2-0 seier i siste kamp. Pokal og medalje ble det på de unge damene også! 
Alt i alt har det vært en fin dag, hvis vi ser bort ifra forkjølelsen jeg har pådratt meg. Med en pottetett nese er det ikke mye energi på meg. Endte med at jeg tok en uventet lur etter at jeg kom hjem i dag. 

Nå nærmer dagen seg snart over, og om noen timer er det kvelden for meg. Tidlig opp igjen i morgen for å komme seg til en ny uke med jobb. Første uken har gått overraskende bra syns jeg. Deilig å være tilbake til deler av hverdagen igjen. Bare to fulle uker til nå med bare jobbing, før det blir skole ved siden av også. Gleder meg til noe nytt, og blir veldig spennende!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *