JEG ER PÅ HJEMMEBANE

Categories Hverdag


 

Plutselig var fredagen her da jeg våknet til morgen i dag. Fredag? Alt nå? Hvor blir det av dagene? De flyr jo så fort unna at jeg nesten ikke rekker å tenke hvordan jeg skal planlegge hva som skal skje. Hendelser og situasjoner dukker plutselig bare opp på veien, og så må man handle ut i fra der og da. Og nå er helgen her igjen!

Fredager er kjent for å tilbringes på skolen. Og igjen var det ingen unntak å slippe unna. Skulle gjerne tatt igjen litt søvn og andre ting, men det finnes akkurat litt for få timer i døgnet til å kunne gjøre det. Skolen måtte jeg på, for om ikke så lenge starter eksamenstiden for fullt. Til nå har jeg jobbet med tverrfaglig eksamensoppgaver om både ungdom og SFO. 

Jeg skulle gjerne ønske at dette var over, men jeg må nok igjennom en oppgave til og et par eksamener, pluss litt mer praksis før jeg kan kalle meg en barne- og ungdomsarbeider. Jeg er veldig glad for at det har gått så fort, men samtidig litt skummelt å tenke på. Det eneste som er litt skummelt som står igjen, er selve eksamen. Den skriftlige har jeg rodd meg litt i land på. Men den muntlige varianten må jeg prøve og dempe nervene litt på.

Med Lasse i rullestol-oppgaven levert, kan jeg nå fokusere på det jeg virkelig kan. Jeg er på hjemmebane! Den siste oppgaven som er levert ut nå er om barnehage. Må si jeg føler meg mye tryggere på å løse slike oppgaver. Skrive oppgaver på noe jeg kan litt ekstra om. Men det er alltid et lite problem…

Det er ikke store problemet, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er et problem i det hele tatt. Å skrive oppgaver kan være litt plundrete noen ganger, spesielt i starten. Å skrive om det samme temaet enten i en skoleoppgave eller en egen tekst (som ikke er skoleoppgave), er to helt vidt forskjellige ting i min verden. Veldig rart det der syns jeg.

Men siden jeg først er på hjemmebanen kan jeg nå bruke mine praksishistorier og kunnskaper i oppgaven. Og hva er vel ikke bedre enn det? Nå blir det bare å lete frem de riktige ordene sånn at teksten blir bra nok til en god karakter. For blir den det, kan jeg krysse alt jeg kan i håp om at jeg får en slik oppgave om barnehage på eksamen, og denne oppgaven kan bli dratt inn. Det hadde vært helt perfekt!

1 kommentar

1 thought on “JEG ER PÅ HJEMMEBANE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *