EN FANTASTISK REISE

Categories Hverdag

Da var dagen her, og nå er enda et barnehageår over for denne gang. Jeg hadde min siste dag på jobb i går, og det var på en måte litt rar dag. På den ene siden virket det som en helt vanlig dag. Jeg så ikke for meg at dette var den siste dagen, og så heller for meg at jeg skulle tilbake på jobb allerede neste uke. På den andre siden var det trist å se skolestarterne for aller siste gang som ordentlig barnehagebarn. Men, jeg vet at de er veldig klare for overgangen til skole alle mann alle. 

Det er helt sprøtt å tenke på hvor dette året egentlig har blitt av. Jeg har vært med på en fantastisk reise – både som ansatt og skoleelev. Dette året har vært veldig spennende, hvor jeg har lært utrolig mye. For ikke å snakke om at jeg nå i dag ser barnehageyrket og barna på en helt annen måte enn det jeg gjorde før jeg startet på skolen.

Årets barnegruppe som jeg har vært så heldig å jobbe sammen med i år har vært en fantastisk gruppe. De har vært så sammenspleiset på en god måte, og vi har klart å holde mysteriet oppe blant dem med vårt spennende prosjekt som vi har hatt gående dette året.

Selv om de voksne og jeg har visst om hva som skulle skje stort sett til de ulike tidene av prosjektet, hvor det blant annet har dukket opp mystiske brev hvor vi noen ganger har gått så langt hvor vi har tredd på oss hansker bare for å åpne dem. For ikke å snakke om de nysgjerrige pakkene vi har fått. Ja, vi har faktisk gått så langt en gang hvor pakkeåpneren har tatt på seg en hvit heldrakt, bunnbind, beskyttelsebriller og hansker. 

Du kan kanskje se for deg en liten del av hvordan vi har holdt på, og får kanskje nå frem noen bilder ut av det som blir beskrevet. Men innenfor denne barnehagens vegger har det skjedd utrolig mye. Her ligger det nå et fantastisk, spennende, mystisk, flott og helt begivenhetsrik opplevelse i minnet. Både hos barna og oss voksne. Og hele prosjektet ble avsluttet med et bryllup mellom mannen som sendte oss de innholdsrike brevene, og ble giftet bort med en stor kjærlighet og jakten på en kvinne.

Alt i alt har jeg et helt uforglemmelig år å se tilbake på. Helt fantastiske barn som har vokst mye på barnehagehverdagen som vi har lagt opp. Neste gang jeg skal tilbake på jobben nå, etter ferien, blir det en helt ny barnegruppe og helt ny ansattgruppe. 

Fra høsten er jeg så heldig å skal være med de eldste som blir førskolebarn. Jeg liker barna i denne alderen veldig godt. Det er så mye som skjer det siste året i barnehagen, og at de i det hele tatt skal forberedes til å jobbe videre fra skolebenken senere. Og 5-åringer kan så utrolig mye som vi igjen kan jobbe og bygge videre på.

Nei, dette her blir garantert veldig bra til høsten. Men først venter det noen uker med ferie nå. Det skal bli veldig deilig, og kjenner at jeg trenger lang sammenhengende fri etter et år med både jobb og skole ved siden av hverandre. 

Nå som ferien endelig har startet for meg også, slo lillebror og jeg til med å lage middag i kveld. På menyen i dag sto det taco. Han lagde kjøttdeigen – siden han er så god på det. Mens jeg fikset grønnsakene og resten. Og jeg skal si det smakte veldig godt. Jeg er i hvert fall veldig mett, og resten av kvelden skal nytes til å ta livet med ro. Håper dere har hatt en fin uke, så får dere ha en flott helg!


 


 


 


 

6 kommentarer

6 thoughts on “EN FANTASTISK REISE

  1. Så det så fint å lese om hva og hvordan andre barnehager gjør ting, men en ting vi har til felles er det triste, med gode øyeblikket førskolebarna slutter.
    Håper du har en fin kveld, og god ferie 🙂

  2. Ja, absolutt 🙂 Mitt første kull begynner på sitt siste år i august, og det er en merkelig følelse. Noen av de kunne ikke gå da de begynte, og nå er de snart ferdig – surreal er nok det riktige ordet her 🙂

  3. Det er ganske trist når disse barna slutter i barnehagen. Merker selv at nå ble 5 års klubben vår borte fra barnehagen. Men mange fine ord i kort å ta med seg.
    Veronica S
    missmusicalqueen.blogg.no

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *