EN SPENNENDE DAG

Categories Hverdag

Nei nei, så ble det kanskje ikke den store festen som jeg hadde håpet på da torden viste sine små tegn i det fjerne her i går. Jeg som var så klar for disco på himmelen. Men i så fall forsettet finværet i dag, og jammen har denne dagen inneholdt mye rart. Eller, det har skjedd ting og jeg har ikke kjedet meg et sekund.

Etter å ha fått somlet seg til å stå opp tok lillebror og jeg oss en tur ut. Vi fant ut at påleggskurven trengte litt oppgradering, og tok derfor en tur på butikken for å se hva vi kunne hamstre med oss. Vi lot oss teste ut den nye kiwi-butikken som nylig har åpnet, for å se hva de kunne ha. Tidligere hadde jeg vært innom der en gang før, og det ha virkelig blitt en ny og fin butikk.

Hjem med i posene fikk vi med oss litt å kose oss med. Men turen endte ikke rett hjem. Siden vi først var i området hvor også den nye expert-butikken hadde flyttet sine lokaler, var det ikke et bry om å få ta en titt innom der. Og når vi først hadde kommet oss innom dørene ble øynene store og gapet ble så stort at haken nesten traff det mørke gulvet.

Så flott butikk det har blitt, og for en oversikt de har fått til. Jeg liker meg veldig godt i sånne butikker hvor de har mye forskjellig. Her så vi både på mobiler, datamaskiner, ulike øreplugger og høyttalere – ja, elektronikk generelt. Var mye jeg skulle hatt, og som hadde vært kjekt å ha. Men det store spørsmålet er – trenger man alt?
 


 

Heldigvis kom vi oss helskinnet gjennom runden, og så var det hjem til lunsj. Eller for meg, brunsj. Rundstykker ble varmet og pålegg satt frem. Ja, til og med et glass sjokolademelk ble nytt til dette måltidet. Ekstra deilig var det å sitte ute når også solen viste seg godt frem høyt der opp på himmelen. Og noen ganger er det litt ekstra stas å gjøre sånne ting. Så, det endte med at vi jentene koste oss med mat i det nydelige sommerværet. 
 


 

Gode og mette ble vi i magene, og ikke så lenge etter fikk vi besøk. Tante og lille vovsen kom innom for å slå av mange mange timer med oss. Lillesøster og jeg hadde allerede rukket å rigge oss ute på terrassen, og lå der innsmurt i olje og med bikinien på. Sol, det skulle i hvert fall kroppene våres ha. Og jeg må jo si at det også er et håp om å bli litt brun denne sommeren også.

Timene gikk, og vi satt fortsatt ute og slikket sol. Men vi måtte jo få litt mer ut av denne dagene. Derfor slang lillesøster, tante, mamma og jeg oss i bilen og suste avgårde til Sandefjord. Her fikk vi slått av noen timer for å få gjort noe spennende ut av denne dagen. Komme oss litt bort fra huset. Vi hadde en flott tur, og fikk til og med slått av en svipptur innom Obs på hjemveien! Da vi kom hjem var klokken allerede blitt syv på kvelden – og *knips*, så hadde vi fylt opp denne dagen med litt av hvert også. En nokså spennende dag!
 

5 kommentarer

5 thoughts on “EN SPENNENDE DAG

  1. Så herlig med utelunsj! Koselig. Og pyntet med blomster. Håper dere har hatt en koselig dag! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *