BORTEKAMP I HORTEN

Categories Hverdag

I går var en sånn dag hvor jeg følte alt gikk i ett. Det hele startet med en morgen hvor jeg gikk igjennom alt det vanlige, før jeg slang meg avgårde på sykkelen og på vei til jobb. Plutselig var helgen over og en ny uke sto for tur. 

Jeg skulle gjerne hatt litt lenger helg med fri, og disse fridagene flyr jo avgårde før en rekker å tenke at nå er endelig helgen her. Men dagen i går ble likevel fylt opp fra morgen til kveld. For etter jobben i går var det å hive på seg litt ekstra arbeid. Det viste seg det at når jeg skulle hjem fra jobb så var det ene sykkelhjulet punktert.

Med et bløtt hjul gikk det ikke like fort hjemover og jeg ble en smule forsinket enn det jeg vanligvis pleier. Sykkel er jeg så og si omtrent avhengig av. Jeg frakter meg selv frem og tilbake på arbeid på to hjul. Jeg kunne jo gått til jobben i dag, men det tar jo litt lenger tid. Dermed ble det en kjapp tur ut for å kjøpe nytt dekk og slange, for så og skru litt og få dette i orden.

Planer for kvelden sto i boka, så mye tid hadde jeg ikke på meg for å bli ferdig med sykkelskaden. Arbeidshendene ble tatt frem, og så var man i gang med å tre på både ny slange og nytt dekk. All verdens tid hadde jeg ikke på meg heller, for avgårde skulle jeg med mamma og lillebror. 

Kvelden min var fylt opp med reise. Lillebror skulle spille bortekamp i Horten, og mamma og jeg satt som tilskuere på sidelinjen. Det var egentlig ganske deilig i går kveld, hvis det ikke hadde vært for at jeg er litt frysepinne. Heldigvis var det da godt en kunne holde seg litt varm med en rykende fersk vaffel eller to midt i kampen.

Tiden gikk og kampen ble blåst av. Det var mye godt spill i lillebror og hans Eik-lag. Spennende var det av det jeg fikk med meg, og det endte med en kamp som ble uavgjort, 3-3. Ikke dårlig det av 16 år gamle gutter. En lang og fin dag ble det i hvert fall, og flere flotte dager står i vente!
 

5 kommentarer

5 thoughts on “BORTEKAMP I HORTEN

  1. Har du noengang vært håpløst forelsket i noen som du aldri kunne få? Det har jeg vært uendelige mange ganger

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *